Bukefalos 28 år!

Jagande hund

Shettisar

Trådstartare
Funderar lite ang detta med hundar som sticker från trädgården och jagar förbipasserande.
Om man anmäler sådant blir det några påpekande till hundägaren då?
Med tanke på alla neddragningar inom polisen, bryr de sig igentligen om en sådan anmälan?
Hunden ifråga är en BC och den jagar cyjklister, ridande personer och gående personer.Ägarna är lite bakom flötet men spelar mindre roll :angel: Min son har blivit jagad av denna hund ett antal gånger, förra sommaren kom en tjej ridandes i full galopp med följehäst vid sidan,efter kom BC i full karriär.Stackars ryttare!
Hunden ifråga har påträffats lös i skogen ett antal gånger också både med och utan ägare.
 
Sv: Jagande hund

Vet inte riktigt vad polisen gör åt saken. Sällan händer det ju inte något förrän någon blivit skadad.

Vet inte om det är nån skillnad men vägen utanför vårat är privatägd av oss o våra grannar. Min hund går utanför ibland när han är riktigt busig. På den vägen kan man stöta på en argsint tupp oxå.

Man får ju ha hunden lös på egen mark ....vet inte, ring o hör m polisen. Eller kontakta hundens ägare och tala om att ni tycker att det är obehagligt. Självklart ska den inte jaga folk...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 100
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 138
Senast: Djurvän
·
Övr. Hund Jag har själv ingen hund men har hästar och bor på landet. Här finns en klunga hus och många har hästar. I ett av husen bor ett par med...
2
Svar
22
· Visningar
3 063
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp