jensensadelköp?

Sv: jensensadelköp?

Ja det kan jag inte förstå hur de kan säga att lädret är i dålig kvalitet. När man köper sadeln väljer du själv vilken sorts läder du vill ha på de olika delarna av sadeln. Sen är ju smaken som baken, men dålig kvalite´ är de definitivt inte.

Själv är jag ju alldeles förälskad i älgskinn i sätet..vilket grepp det ger, man sitter som klistrad :p
 
Sv: jensensadelköp?

Verkigen! Det där älgskinnet har fått mig att "fuska" och rida i allt från avlagda Jeans till pojkvännens fotbollsshorts... Jag sitter som ett smäck!
 
Sv: jensensadelköp?

Min har (efter 3 månader snart) inte heller ändrat form... Men jag tror också som Immer sa att de inte tas i inbyte/svåra att sälja begagnade iom att de är måttbeställda för en annan häst och ryttare. Det finns liksom ingen "standard", och passar en Jensen så kanske inte en annan Jensen passar lika bra iom att man kan ändra dom såpass mycket.
 
Sv: jensensadelköp?

Kommer hem från längre semester och ser att många har svarat. trevligt.tack har som sagt provat och de är ju väldigt bekväma.har kollat andra trådar och tycker det verkar som många som får måttad sadel får göra om , ja, att de ändå inte passar direkt. endel tas tillbaka en del stoppas på plats.bor längre upp i landet. vet nån nåt om jaguar sadlar. har hört att de är bekväma men svåra att få tag på ?
 
Sv: jensensadelköp?

Det blev ingen sadel alls efter semestern. Hästen blev sjuk med stelhet (förhöjda erlichiavärden)och har fått vila och därför har sadelletandet legat på is. Den här tråden är väl för gammal för att piffa upp men jag provar ändå att fråga om någon vet något om childrick? jag ska ha en dressysadel som är riktigt skön och har genom ryktet att det märket ska vara det, men har ingen möjlighet att prova. Har någon annan provat childrick? jag har provridit jensen och den var jättebekväm men hörde att childricken var skönare, någon som vet, och jaguar???
 
Sv: jensensadelköp?

Jag gör ett nytt försök men det är väl ingen ide att fråga om childricken i denhär tråden, Jag får starta en ny om detta .
 
Sv: jensensadelköp?

jag var inne och tittade på din jensensadel, du gjorde en länk i ett tidigare inlägg fast det var ingen dressyr och det är det jag är efter, men annars tack för den länken. Men tack för rådet om sadlarna. Jag är definitivt intresserad av en ny och den ska såklart passa min häst men vill även att den ska vara skön att rida i. Men jag var inne på jensens hemsida och childricken är väl inte dyrare? ska ta reda på mer om den sadeln också och ka försöka leta efter lite bilder med sadlar med häst under, så att säga.
 
Sv: jensensadelköp?

Det beror ju på vilken av deras sadlar du är intresserad av. Jag har en Brillant... Helt underbar. Helst hade jag velat ha en Amiral Evolution, men jag lyckades inte övertala sambon att låta mig köpa en sadel fö 30 papp ;) 20 000 gick dock bra :D

http://s5.photobucket.com/albums/y169/Diabolical_Kitten/Jensen Brillant/

IMG_2838.jpg
 
Sv: jensensadelköp?

Jättefin sadel, verkligen, den ser jätteskön ut, jag förstår att du tycker den är underbar.men var det en sånhär du hade eller har du köpt ännu en? Är den måttbeställd till just din häst?tack för kortilden.
 
Sv: jensensadelköp?

Jag har två Jensen, den här kom för ett par dagar sen, min hoppsadel har jag haft sen april...
Båda är måttbeställda till min häst, men hoppsadeln ändrades bara i bomvidden (råkade passa bra) medan dressyrsadeln är gjord från scratch. Så min dressyrsadel har annorlunda paneler, bredare bossa, kortare bossa, längre kåpa, extra framskuren kåpa och knästöd som jag ritat själv.
 
Sv: jensensadelköp?

Jag jag har förstått det från deras hemsida det där med ändringsbar bom har du det på båda? tack för trevlig information nu ska jag försöka gå ut och göra en lika som denhär om childricken , men det tar väl sin tid ovan som man är .
 
Sv: jensensadelköp?

jo jag har förstått det enligt hemsidan har de ställbar bomkonstruktion men jag såg ingen bild där hur det fungerade. Har du ridit i childricken ? Den har rykte om sig att vara väldigt skön men kanske inte är så vanlig?
 
Sv: jensensadelköp?

Man kan antingen välja en ställbar bom som du själv breddar/minskar mha en nyckel, eller så betalar man Jensen så gör han det istället. Jag tycker inte det är så snyggt med den ställbara bommen, så jag tog utan...

Jag gillar inte Childeric... Svindyra, kass kvalitet för det priset och jag som är lång sitter inte alls bra i deras sadlar, får inte plats med benen. Om jag måte välja mellan en Chikderic för 30 eller en Jensen för 20 som håller bättre kvalitet så väljer jag faktiskt Jensen ;) Lättare att påverka hur du vill ha sadeln, det kan du inte med en Childeric.
 
Sv: jensensadelköp?

Tack så väldigt mycket för den informationen det är klart det måste ju vara väldigt praktiskt att kunna öppna sadeln för att ändra bommen.Är de svårt, jag undrar, tar det lång tid?
Ta inte illa upp, jag menar de inte som någon kritik, och jag förstår att du baravill visa din fina sadel.Men jag såg inte förut att du hade många kort i länken ovanför bilden och ett litet tips bara, i allvälmening, om du vill visa hur den ligger ska du inte ta kort med schabrak utan då ska du ta kort utan något under. Tack för hjälpen med bilder!
 
Sv: jensensadelköp?

Om jag fattade Jensens hemsida rätt kostar det ca 3000 kr extra att få ändringsbar bom. Fattade jag rätt?

Nej, bara om man vill ha en bom som är ändringsbar genom en nyckel kostar det 3300 extra. (alltså att man kan göra det själv hemma) Men alla Jensen är ändringsbara om man åker till honom.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
406
Senast: MJLee
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
315
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Man skulle kunna kalla henne för de äldres språkrör. Christine Engerup har sedan december en ny tjänst inom Östersunds kommun. Hon ska...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp