Bukefalos 28 år!

Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Har sett första 17 minuterna och måste säga att jag börjar lessna på alliansens mähä till politiker. Dom är som programmerade på att alltid rabbla upp siffror och saknar vision. Så besatta av att räkna pengar att man blir GALEN! Sen blev jag jävligt ställd över att man vill skaffa låglönejobb åt invandrare!?!? Varför just åt invandrare?!
Annars är dom inte intressanta för arbetsgivare. Arbetsgivarna vet att invandrarna måste in i jobben och det vill dom utnyttja och som tack för hjälpen så ska skattebetalarna stå för den notan
 
Jimmie vinner hela tiden på sin placering,som våmästare, i mitten av dom andra. Mycket symbolik där mot TV publikum. För då syns han hela tiden rakt i i kameran. Sen står han där i mitten och styr o ställer med hela 7 klövern och sånt märker Väljarna när dom ser föreställningen
Ja, jag reagerade också på det.
 
Det värsta var ju dock att Åkesson inte fick bemöta personangreppet - det såg programledaren, som öppet visat aversioner mot SD även tidigare, till att han inte fick.
Ja det var dåligt gjort av programledarna men samtidigt förstår jag dom. Jimmie ägde ju hela debatten och man ville helt enkelt inte att Jimmie skulle klä av dom fullständig i direktsändning
 
Jimmie lyckades som fullfjädrad politiker inte ge ett enda besked om politiken utan satsade allt på att skämta och tjafsa med de andra. Noll poäng. Och lågt till de andra. Herr Löfven, överdriven retorik främjar inte budskapet. Sjöstedt, att inte snl bjuder dig på whisky är inte ett demokratiskt problem.

Lövin skötte sig hyfsat.
 
Jimmie lyckades som fullfjädrad politiker inte ge ett enda besked om politiken utan satsade allt på att skämta och tjafsa med de andra. Noll poäng. Och lågt till de andra. Herr Löfven, överdriven retorik främjar inte budskapet. Sjöstedt, att inte snl bjuder dig på whisky är inte ett demokratiskt problem.

Lövin skötte sig hyfsat.
Noll poäng???????? Han utklassade hela bunten. 64% resterande partiledare fick inte ens 2 siffrigt :laugh:
 
Är poängen att fjanta eller presentera politik? Beroende på det blir resultatet olika. Mina poäng gäller det senare.
Nu vet Jimmie hur han ska styra o ställa i kommande debatter samtidigt som han låter regeringen och Alliansen tjafsa utan resultat:laugh:
 
Styra och ställa??. I det hade Jimmie ingen framgång.
Öjöjöj vilket övertag han hade och det tyckte väljarna också. Jimmie låter 7 klövern slösa sina krafter mot varandra samtidigt som Jimmie o SD skördar framgångar både hos väljara och media utan att bränna allt för mycket krut. :laugh:. Stå mitt emellan blocken och håll med lite här o där och samtidigt inflika med att "det var vi som var fört med det" :laugh:. Då bli dom andra tysta för dom vet ju mycket väl att det var SD som var fört ut med att vilja strama upp och tygla flyktingpolitiken
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp