Bukefalos 28 år!

Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Jimmie lyckades som fullfjädrad politiker inte ge ett enda besked om politiken utan satsade allt på att skämta och tjafsa med de andra. Noll poäng. Och lågt till de andra. Herr Löfven, överdriven retorik främjar inte budskapet. Sjöstedt, att inte snl bjuder dig på whisky är inte ett demokratiskt problem.

Lövin skötte sig hyfsat.

Ja, jag fattar inte varför folk tyckte han var bra? Det var inte många besked där. Ja, förutom det gamla vanliga då som alla redan vet.
 
Jimmie lyckades som fullfjädrad politiker inte ge ett enda besked om politiken utan satsade allt på att skämta och tjafsa med de andra. Noll poäng. Och lågt till de andra. Herr Löfven, överdriven retorik främjar inte budskapet. Sjöstedt, att inte snl bjuder dig på whisky är inte ett demokratiskt problem.

Lövin skötte sig hyfsat.
Fast du missade poängen om du avfärdar Sjöstedts kommentar som hans egna problem. Det han syftar på är ju uppenbart att SD ännu en gång ändrar sin ståndpunkt i en så kallad viktig politisk fråga. Och denna gång efter en middag med Wallenberg
Det känns märkligt eftersom SD tidigare varit emot detta och jag behöver väl knappast förklara kopplingen ytterligare ?

Jag tycker att frågan var solklar och rätt.
 
Senast ändrad:
Håller med. Hon måste som dom övriga i Alliansen gå lite hårdare åt flyktingarna om hon ska överleva nästa val. Se bara på M när dom svängde mot flyktingarna
Jag har tyvärr även väldigt svårt för moderaterna! ser knappt någon skillnad på alliansen längre, ingen vågar stå ut och alla går in med samma argument i alla debatter för att framstå som större och starkare för tittarna. Det är psykologi och inte politik. Tragiskt att se.
 
Jag har tyvärr även väldigt svårt för moderaterna! ser knappt någon skillnad på alliansen längre, ingen vågar stå ut och alla går in med samma argument i alla debatter för att framstå som större och starkare för tittarna. Det är psykologi och inte politik. Tragiskt att se.

Instämmer i att Alliansen är för mycket skenargument. Löfven är tveklöst mer äkta. Värst är Annie Lööf. Maken till floskelmaskin får man sannerligen leta efter. Tur att Björklund kan smyga in någon komisk kommentar då och då så man inte somnar.
 
MP:s problem beror ju delvis på att de gått med på S "hårdare tag". De har fått massor av kritik för detta.
Ja du ser ju själv. Hela regeringen är ju en enda stor lögn rakt igenom. Lövet som kritiserade andra länder för att bygga upp murar. Lövet som sa att hans europa bygger inga murar. MP som hela tiden påstår sig vara det parti som är mest flyktingvänligaste och familjevänligaste sitter o godkänner lagar som syftar till att hålla flyktingar borta från landet och främjar familjesplittring. Det är väl klart att det går åt helvete för dom när dom ljuger sina väljare rakt upp i deras face
 
Ja du ser ju själv. Hela regeringen är ju en enda stor lögn rakt igenom. Lövet som kritiserade andra länder för att bygga upp murar. Lövet som sa att hans europa bygger inga murar. MP som hela tiden påstår sig vara det parti som är mest flyktingvänligaste och familjevänligaste sitter o godkänner lagar som syftar till att hålla flyktingar borta från landet och främjar familjesplittring. Det är väl klart att det går åt helvete för dom när dom ljuger sina väljare rakt upp i deras face

Flyktingvänligaste och familjevänligaste. Vilken paradox. Välj!
 
Ja du ser ju själv. Hela regeringen är ju en enda stor lögn rakt igenom. Lövet som kritiserade andra länder för att bygga upp murar. Lövet som sa att hans europa bygger inga murar. MP som hela tiden påstår sig vara det parti som är mest flyktingvänligaste och familjevänligaste sitter o godkänner lagar som syftar till att hålla flyktingar borta från landet och främjar familjesplittring. Det är väl klart att det går åt helvete för dom när dom ljuger sina väljare rakt upp i deras face

Det är nog snarare så att Löfven fått ta över ett S han och inte gillar och försöker få ordning på skutan. Han är tveklöst S främsta partiledare sedan Persson.
 
Jag har tyvärr även väldigt svårt för moderaterna! ser knappt någon skillnad på alliansen längre, ingen vågar stå ut och alla går in med samma argument i alla debatter för att framstå som större och starkare för tittarna. Det är psykologi och inte politik. Tragiskt att se.
Å det är tack vare SD. Hade man tagit hand om SD redan från början och slängt åt dom ett köttben så hade dom varit nöjda med det och vi hade istället haft mer riktig politik istället. Hur har det blivit då. Jo vi har från sommaren EU :s mest skärpta lagstiftning mot flyktingar. Så det blev ju värre istället för ta tagit hand om SD på ett tidigt stadium. Nästa val blir ju katastrofalt för Sverige:nailbiting:
 
Å det är tack vare SD. Hade man tagit hand om SD redan från början och slängt åt dom ett köttben så hade dom varit nöjda med det och vi hade istället haft mer riktig politik istället. Hur har det blivit då. Jo vi har från sommaren EU :s mest skärpta lagstiftning mot flyktingar. Så det blev ju värre istället för ta tagit hand om SD på ett tidigt stadium. Nästa val blir ju katastrofalt för Sverige:nailbiting:

De etablerade partierna överskattade mediernas makt över folket. Det går inte att bedriva en så usel flyktingpolitik som de gjorde och sedan tro att man bara ska förlora 2-3 procent.
 
De etablerade partierna överskattade mediernas makt över folket. Det går inte att bedriva en så usel flyktingpolitik som de gjorde och sedan tro att man bara ska förlora 2-3 procent.
Då får man ju faktiskt skylla sig själv om man är så korkad när flyktingpolitiken är väljsrnas viktigaste fråga någonsin som håller på att kullkasta ALLA etablerade partier
 
Det är nog snarare så att Löfven fått ta över ett S han och inte gillar och försöker få ordning på skutan. Han är tveklöst S främsta partiledare sedan Persson.
Så är det verkligen!! Det tar tid att ändra och ställa om efter 8 års styre där man sålt ut hela landet och dess grundpelare. Jag tycker att kritiken från alliansen var ovanligt korkad när man kallade hans långsamma beslutsfattande och rådfrågning med övriga viktiga organ för att han var velig och otydlig. Det är BRA att tänka igenom beslut så man inte står där med ett land som snabbt förfaller och brallorna nere.
 
Så är det verkligen!! Det tar tid att ändra och ställa om efter 8 års styre där man sålt ut hela landet och dess grundpelare. Jag tycker att kritiken från alliansen var ovanligt korkad när man kallade hans långsamma beslutsfattande och rådfrågning med övriga viktiga organ för att han var velig och otydlig. Det är BRA att tänka igenom beslut så man inte står där med ett land som snabbt förfaller och brallorna nere.
Hehe men hsn står ju redan med brallorna nere när han själv byggde upp flyktingmuren kring Sverige
 
Det Sverige som Löfven tog över avundas jag inte. Landet var ju en total katastrof rent samhäklsmässigt. Vi hade varken försvar, sjukvård, skola eller äldreomsorg som fungerade eftersom alliansen såg sin chans att göra Sverige till en börs ochkmarknad för kapitalister. Man sket totalt i det Sverige alla tidigare generationer byggt upp på skatter och allas lika värde. Man såg förbi den vanliga medborgaren och skickade sig själv i röven med våra skattepengar.

Att varken ha säkerhet eller trygghet eller gemenskap kan bara leda till en sak - högerextrema värderingar och längtan till det som var förr.

Lägg en flyktingkatastrof på det hela och jag är förvånad över att vi inte har haft fler oroligheter!

Det är svårt att styra i det politiska läget vi hamnat i idag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp