Bukefalos 28 år!

Jobba eller inte vid dödsfall?

Det var generöst tolkat, tycker jag. Både mor- och farföräldrar och svärföräldrar är utöver vad jag hade gissat.

(Och visar hur högt vi värderar familjeband och hur mycket lägre vi värderar vänskapsband.)

Visst är det.
I många avtal är dessutom permissionerna vid dödsfall reglerade upp till två dagar vid begravning och även vid dödsfallsdagen.
 
Jag åkte till jobbet ändå, gick på en mindfulness-kurs idag och efter det åkte jag till jobbet.. Somnade inte förrän efter 5 imorse, vaknade runt 9-tiden så jag är helt slut nu.

Har även beställt hem lite kläder som kan passa när det blir begravning. Måste höra med chefen om ledighet vid begravning, vad som gäller för oss och vad som står i vårat avtal för jag har ingen aning. Sist jag var på begravning var för några år sedan, då var jag arbetslös tror jag (har för mig det iaf) och jag känner att jag är väldigt dåligt insatt i vad som gäller.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%. Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka...
Svar
6
· Visningar
810
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 835
Senast: mumin
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: vtok
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 469
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp