Jobbet, trött på extra timmar hit och dit!

Dygnsvilan är inte frivillig, utan tvingande. Vid en revision uppdagas det om dygnsvilan respekterats, har den inte det riskerar arbetsgivaren att åka på vite och ev. böter. Oavsett om arbetstagaren själv medgivit undantaget. Kan bli dyrt på riktigt om man satt detta förfarande i system.

När vi jobbar kväll (slutar 21.30) kan vi flexa på fredagen. Vi är alltså inte schemalagda ngn specifik tid. Kan vår arbetsgivare råka illa ut ändå ifall vi väljer (typ alla vill göra det o ser det som en stor förmån att slippa jobba 13.30-21.30 fredagskväll när produktionen är helt klar ca 14 eller tidigare beroende på avdelning) att börja tidigare än 8.30?
 
jobbar oxå vaken natt, jobbar 83%. Jag har varit stenhård alla möten som är frivilliga kommer jag endast om det passar mig. Brukar bli två möte per termin. Utbildningar och möten som är obligatoriska måste hon ersätta mig på natten om jag ska gå. Har vi en utbildning på 8 timmar så ersätter hon en natt på 10 timmar för mig.

Som du säger så är den lediga tiden mer värd än pengarna som det ger.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 721
Senast: fejko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 478
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Skriver i nytt namn för att inte bli igenkänd. Jag har under några år jobbat med arbetsuppgifter som kräver att jag kan ta betalt för...
2
Svar
22
· Visningar
2 342
Senast: workoholic
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 343
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp