Bukefalos 28 år!

Jobbigaste med att gå i skolan?

I skolan numera (universitetet) är det jobbigaste att det ofta är så mycket att göra att det är svårt att uppbåda något större intresse och engagemang ens för delarna som jag verkligen tycker är spännande.

Jag måste verkligen hålla med dig där - jag har så många gånger velat fördjupa mig i intressanta texter och resonemang men det har som inte funnits tid och då blir det lätt dåligt med motivationen. När man vet att man inte har tid att göra sitt bästa försvinner lusten att göra det. Jag avskyr att behöva göra halvdana arbeten för jag vill ju fördjupa mig för min egen skull. Det är svårt det där! :D
 
För lite rörelse, mer lektioner med nån minuts paus där läraren är med och gör lite rörelser som väcker upp kropp och hjärna igen.

Dåliga lärare.

Mobbing.

Taskig mall, alla passar inte i den, saker som du har för några g poäng för att få mvg...

Dumma för långa håltimmar, 3 timmars håltimme är sjukt. Då vill jag hellre få gå tidigare eller börja senare. Lede till en del skolk av misstag för man gick hem och råkade somna på soffan.

Taskiga scheman överlag, jumpa direkt efter lunch. Jumpa sen en 40 minuters lunch rast direkt efter, lycka till å hinna duscha, ta sig till matsalen, stå i matkön, äta och sen hinna ta sig till lektionen på det när det ligger i olika byggnader med vältrafikerad väg emellan. Ännu värre på vår och höst när gympan är placerad på annan skola för tillgång till utomhusplan.
 
Det värsta var rasterna. När killarna närmade sig och pratade med mig blev jag skräckslagen, stum, svettig, längtade till slutna rum (typ toaletter) där jag kunde hantera mig själv. Så egentligen var kanske inte själva skolan så jobbig, det var mer den terrorbalans som rådde i gruppen, och min egen position som "ett jävla offer".

Gymnasiet var ganska likartat och nu på universitetet dominerar väl rädslan för att jag ska bli en dålig läkare som inte har tillräckligt med kunskap för att ta hand om patienterna på ett bra sätt. Även om jag klarar tentorna så kan de alltid klaras bättre, liksom. Och storföreläsningar är väl inte min top notch-undervisningsform heller. Jag skäms om någon ser mig pilla på mobilen. I en grupp på 30 gör jag det därmed ej. Är man 120 är det dock lätt hänt om föreläsaren inte talar tillräckligt högt eller intresseväckande.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
859
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 079
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 052
Senast: BernT
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp