Bukefalos 28 år!

Jobbigt...

gul_zebra

Trådstartare
Köpte ju Tufsen förut och jag börjar tro att det är det sämsta köp jag någonsin har gjort :(
Dels har han ju börjat sätta på Lurvas, så de kan inte bo tillsammans. Hade ju tänkt igenom så jag hade plats till bur, skulle ju egentligen bo åtskilda, men när det först fungerade så bra som det gjorde gjorde jag av med platsen, skaffade nya råttor som nu bor där. Så nu får Tufsen och Lurvas turas om med en liten back att bo i :( Har dessutom ingen större lust att gå och köpa en bur även om jag hade plats, ska sälja honom.

Dessutom bits han. Ibland löst, ibland hårt, har hänt att det varit så hårt att det har gått hål och börjat blöda, vilket är allt annat än skönt. Fast det gör ondare när det inte blöder... Har fått en massa tips om hur jag ska bära mig åt för att lära honom att inte bitas, men ingenting har fungerat.

Sprätte förut och det gör han fortfarande ibland, dock inte alls lika ofta.

Ärligt talat, jag orkar inte med honom. Han driver mig till vansinne. Jag klarar inte av honom mer nu.
Har frågat bekanta och annonserat, inget napp. Hur bär man sig åt egentligen?

Jag som ville ha en liten nin :(
 
Det är väl ingen nyhet att det är ett överskott på kaniner? Du kan nog räkna med att du får behålla honom i ett bra tag framöver.
 
Jo precis. Nu är ju pengarna slut, men har presentkort på Kappahl så det är ju bara att köpa nån billig skitsak för varje kort så jag får pengar tillbaka. Men då är det ju platsbristen istället och han ska ju ändå bort härifrån.
Blir till att sälja honom, avliva eller skänka kommer inte ens på fråga... :(
 
Jag har planerat. Bristen var bara att jag skaffade råttorna som tog platsen där hans bur egentligen skulle stå.
 
När man skaffar ett djur SKA man planera INNAN!!! När du köpte honom tog du på dig ett ansvar för honom. :mad:
 
Det är nog inte så många som vill köpa en bitsk
kanin och det måste du informera köparna om (vilket
du säker har gjort).
Det kanske är bäst att låta honom återfödas
till en snäll kanin.
 
Våran stallkanin blev elak när han satt ensam, men när vi skaffade sällskap åt honom så blev han snäll och glad igen.
 
okej du är inte kapabel att ta hand om djuret på ett vettigt sätt men vägrar låta avliva honom.
det går inte att ångra sig när man skaffar djur och har man dessutom ekonomi som består av presentkort på kapp-ahl ska man inte ha djur överhuvudtaget. man måste alltid ha ekonomisk beredskap för alla uppkommna situationer :mad:
 
Jag HAR pengar så jag kan både avliva och köpa bur. Men just nu består de av presentkort, bara att köpa något för typ 5 kr så har jag de i kontanter istället och kan köpa en bur. Men jag har inte PLATS för buren.
 
Det kan ju vara så att du får tillgodokvitto på de resterande pengarna.
 
Har alltid fått pengar tillbaka annars, fick det även för ca en vecka sedan. Och så fick jag ju bidraget nyligen kom jag på :idea: Visserligen bara halva men det räcker gott till en bur, de är billiga häromkring.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 073
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 874
Senast: monster1
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 252
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp