Bukefalos 28 år!

Jobbsökartips

Det beror på kyrka/församling. Har arbetat i två församlingar, knappt någon av kyrkorna har häckar att tala om.

Nu är du igång igen och bara hittar problem som 1-kanske inte ens finns och 2-som du kommer vänja dig vid med träning! Klart som fasiken att jag hade träningsvärk från helvetet de typ 2-3 första veckorna när jag jobbade i stall, men efter ett tag vänjer sig kroppen och man blir starkare.
Nu sökte jag ju jobbet hos kyrkan i alla fall. Men fick inte ens komma på intervju.
 
På kyrkogårdar är det mycket häckklippning. Det är skitjobbigt. Har man inte en bra maskin orkar man max några meter. Sen är man slut. Med en lätt maskin orkar man mer men jag har inte fått chansen att testa med en sådan var gränsen går. En stånghäcksax är också jobbig men man orkar något mer än med en bensindriven vanlig häcksax. Jag är för övrigt hopplös kort och måste ha stånghäcksaxens fäste i armhålan för att kunna nå reglagen.

Sen är det en del grävning, både för urnsättning och för större gravar. Grävning är skitjobbigt. Min rygg orkar inte.
Större gravar grävs ofta med maskin.
 
Ja herregud
När jag var arbetslös och sjukskriven så sökte jag uppemot 50 jobb i månaden.
Många hörde jag aldrig nåt ifrån
Nu hade jag ändå tro på mig själv så jag fick ju jobb till slut, men det är jobbigt att söka så mycket och inte få respons.
Jag hade ju inga aktuella referenser heller pga lång sjukskrivning.
Idag har jag massor om jag nu skulle få lust att byta jobb
 
Jag kollar på ALLA jobb som finns inom pendlingsavstånd. Men att söka jobb jag inte känner är för mig, är nästan omöjliga att söka. Har ingen aning om vad jag ska skriva i det personliga brevet. Och så kör jag fast. Men det är svårt att skriva ett personligt brev rent generellt också. De brev jag skrivit har jag värkt fram. Plågar mig att skriva en viss mängd text. Och så anser jag mig klar när jag kommit upp i en halv A4.
En halv A4 är perfekt, långa personliga brev är knappast någon merit för att få jobbet.
 
När man söker jobb får man oftast inte komma på intervju. Så är det bara.
Ofta hör man heller ingenting av arbetsgivaren.

Senast jag sökte jobb (kvalificerade jobb) fick jag komma på intervju 1 av 3 gånger och sökte kanske 20 jobb.
Men har även haft perioder med klen cv då jag sökt massor med jobb och inte hört något alls.
 
Jag har många skivor. Kan skicka om du vill ha några, säg bara vad du vill ha så ska jag kolla om det finns.
Tack! Gillar mycket av det som spelas på rix fm, så modern pop. Är väl lite tveksam till om det finns på cd. Men kan ibland växla till star fm och lyssna på gammal musik.
 
På kyrkogårdar är det mycket häckklippning. Det är skitjobbigt. Har man inte en bra maskin orkar man max några meter. Sen är man slut. Med en lätt maskin orkar man mer men jag har inte fått chansen att testa med en sådan var gränsen går. En stånghäcksax är också jobbig men man orkar något mer än med en bensindriven vanlig häcksax. Jag är för övrigt hopplös kort och måste ha stånghäcksaxens fäste i armhålan för att kunna nå reglagen.

Sen är det en del grävning, både för urnsättning och för större gravar. Grävning är skitjobbigt. Min rygg orkar inte.
Jag har jobbat som kyrkogårdsvaktmästare under ett år, jag klippte in en häck med sekatör som började sticka ut i gångvägen. Den större häcken togs det in en firma som skötte om. Ja jag grävde för urnor, ungefär tre på ett år, för jordbegravning togs en minigrävare med chaufför in. Det tyngsta var snöröjningen, gräsklippningen hade jag en åkergräsklippare och en liten batteridriven lätt för trånga områden. Lövräfsningen på hösten var det som tog mest tid, ogräset höll jag efter varje vecka på de gravar och planteringar som vi hade ansvar för. Krattade grusgångar för att det skulle vara vackra på helgen.
Jag kom visserligen från stalljobb men jag upplevde inte jobbet som kyrkogårdsvaktmästare som fysiskt tungt, det är inte så extremt många begravningar på ett år om man inte är i storstadsregionen. Mysigt och lagom mycket arbete, småprata med besökare och hålla snyggt runt vatten och soptunnor på kyrkogården. Att arbeta för svenska kyrkan är ganska tacksamt, de är måna om en bra arbetsmiljö.
 
Funderar på hur man ska kunna söka jobb där annonsen efterfrågar någon som inte är som jag. T.ex. söker ett ställe en person som är utåtriktad social och glad. Jag uppfyller inte de kriterierna. Och hur hanterar jag annonser där jag känner att jag är långt ifrån sånt som är meriterande för jobbet, t.ex. tekniskt kunnande? Känner att jag inte duger för något jobb.
 
Funderar på hur man ska kunna söka jobb där annonsen efterfrågar någon som inte är som jag. T.ex. söker ett ställe en person som är utåtriktad social och glad. Jag uppfyller inte de kriterierna. Och hur hanterar jag annonser där jag känner att jag är långt ifrån sånt som är meriterande för jobbet, t.ex. tekniskt kunnande? Känner att jag inte duger för något jobb.
Får ni ingen hjälp av skolan med plan framåt såsom tips på hur man söker jobb, hjälp med kontakter osv? Det är väl en arbetsmarknadsutbildning du går?

Känns ju lite bortkastat från arbetsförmedlingens sida att bekosta en lång utbildning åt personer som står långt ifrån arbetsmarknaden och har svårt att få jobb och sen bara lämna dem i sticket.
 
Får ni ingen hjälp av skolan med plan framåt såsom tips på hur man söker jobb, hjälp med kontakter osv? Det är väl en arbetsmarknadsutbildning du går?

Känns ju lite bortkastat från arbetsförmedlingens sida att bekosta en lång utbildning åt personer som står långt ifrån arbetsmarknaden och har svårt att få jobb och sen bara lämna dem i sticket.
Nej, inte så. Bara lite allmänna tips om var man hittar jobb. Här om dagen slösade vi bort tid på att titta på en av dessa sajter, som jag redan kände till och hade koll på.
 
Ja, vi har haft praktik. Först 4 veckor och sen ytterligare 2 veckor.
Fanns det någon chans till fortsättning, extrajobb eller säsongskort där? Praktik är oftast bra sätt att göra ett gott intryck och få in en fot. Man kanske börjar på timmar eller under högsäsong och har man tur kan det övergå till fast jobb eller göra att man får lättare att få jobb hos annan arbetsgivare då man har erfarenhet och referenser.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
818
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 341
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 299
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 109
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp