Bukefalos 28 år!

Jockeyhjälm och goggles

S

Skalis

Jag har tänkt att köpa en jockeyhjälm och ett par goggles men vet inte riktigt vart jag ska leta eller vad jag ska leta efter? Jag har t ex sett att det finns goggles i olika design som är antingen helt transparenta eller lite färgade. Vilka är bäst?

Hittade en hjälm på hööks för 700-800kr med avtagbar skärm. Skulle den kunna fungera att rida jobb i? Har märkt att priset kan variera stort mellan olika jockeyhjälmar. Har det att göra med säkerheten på hjälmen eller är det bara för att det är olika märken?

Hoppas att någon kan hjälpa mig i denna utrustnings-djungel! ;)
 
Sv: Jockeyhjälm och goggles

Priset varierar med säkerheten antar jag. Det är värt att köpa en dyr hjälm, vet inte vem som säljer hjälmar nu men jag antar att foderhandlaren på Täby gör det.

(hoppas att det inte räknas som reklam...)
 
Sv: Jockeyhjälm och goggles

Du bör nog köpa en godkänd hjälm. Man ska vara rädd om huvudet. Mobergs häst & trailer säljar sån't. Har också en webbshop. www.frumobergs.se

Klara goggles är bra till det mesta. Gul/orangfärgade är bra i mulet väder... och världen ser mycket gladare ut genom dem... men i projektörlys tappar man lite färgar. Se'n finns det en rejälare, tonad model (dyrare såklart), som de flesta använder sig av numera.

Hmm. Jodå. Farligt nära reklam, men det är i ett gott syfte.
 
Sv: Jockeyhjälm och goggles

Jag ska upp till Täby nu på torsdag så jag kanske kikar in och ser om jag kan hitta något. =)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 367
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 210
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 705
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 316
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp