Bukefalos 28 år!

jojnapövning?? (stavningen)

Join Up-övning, menar du? :D
Långt & jobbigt att förklara. :crazy:
Hästen ska sluta upp vid ens axel efter att man, på hästars vis, "jagat" iväg den, precis som ledarhästarna gör i vilt tillstånd. :)
Den ska följa efter en, och acceptera människan som ledare.

Finns massor av länkar om du söker på google.com om t.ex. Monty Roberts m.fl. :)
 
oki så stavades det nog hehe=)
oki det e så det går till en i stallet bredvid bruka göra sont å det ser mer utt som hon jagar hästen me spöt det av deför jag frågade va det va=)
 
Vad du än gör; ta inte efter hennes exempel. Finns få övningar som mer effektivt knäcker en hästs psyke.
 
jagar hon hästen med ett spö?? hon behöver inget spö,då gör hon fel!! gör hon rätt så går eller springer hästen PGA ställningen hon har (snett bakom hästen) så gör en ledare som driver iväg någon. UTAN spö!! häls henne det!! kram
 

Liknande trådar

Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
506
Senast: aglaonema
·
Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Granntomten är till salu och budgivningen har stått still på orimligt hög summa sen flera månader. Vi undrar vad som kommer ske där och...
2
Svar
22
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 884
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp