Bukefalos 28 år!

Julklappshjälp åt liten hästtjej

Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Ridbyxor kanske? (Om du har koll på vilka färger som går hem vill säga.)
Min 7åriga dotter önskar sig hett Hööks Pull On ridbyxor och kommer att få ett par sådana i julklapp.
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

(smiter in från U)
Jag tror att vad hon än får från "sin" ponny så kommer det bli extremt uppskattat och kommer användas flitigt! (så även om hon kanske inte använder halsband eller nåt annat i vanliga fall så kommer det säkert bli använt eftersom det är just till henne från ponnyn(och dig)):bump:

Något som alltid går att använda är ju ridstrumpor, och de finns ju i alla möjliga färger. Eller kanske en söt gosedjursponny som ser ut som shettisen? Eller mössa+vantar i någon fin färg.
En annan sak som säkert också skulle uppskattas är en rosett (i och för sig kanske svårt att få tag på), och så skriver man dit "Till min supersnälla skötare" eller något liknande.:)

Hööks har ju ett jättegulligt mjukis-stall med små hästar till, en sådan sak skulle jag bli jätteglad över (jag skulle gärna ha ett nu också, bara för att det är så gulligt, trots att jag är 17 och inte 8:angel: ) Nyckelring med häst eller bett är ju också en kul liten grej.
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Tänkte precis skriva det samma, jag tror inte det spelar någon större roll vad det är. Det är en present som kommer från dig och ponnyn. :)
En t-shirt med ponnyn och henne tryckt på och deras namn kanske? Något jag med stolthet hade bärt i hennes ålder :laugh:.
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Ett helt eget ryktset kanske? I en matchande färg.

Det är hennes borstar som hon kan använda på vilken ponny som helst.

Bentley-Large-Pink-Grooming-Kit-with-Bag-2802.jpg


Stablekit-Junior-Grooming-Kit-Box-2972.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

KL

Vad är grejen med ljusblått?? Är det för att ponnyn är en "pojke"??


Personligen skulle jag köpa: ridbyxor, schabrak och lindor i samma färg...grönt i ditt fall då ponny är fux...
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Har Emil skor pa fotterna?I sa fall ta en av hans gamla skor, mala den i ljusblatt (?) och satt in en av ovan photon och skriv pa skon \Molly och Emil eller liknande med datum. Kanske satta en ljusbla band genom halen och hon kan hanga den pa vaggen.
Annars om inga skor, det maste val finnas "hastiga" photoramar att gora ngt liknande med.

Hooks har ju massor av sota saker till sma tjejer, och jag tror inte som ngn annan skrev att om hon far ett bling bling trans el dyl for att anvanda pa Emil att hon kanner det egentligen ar "ditt" sa att saga. Till henne ar det HENNES trans, och den dagen hon blir for stor for honom har hon bettet och trans kvar som minne. Jag sjalv drar fortfarande runt med min shettis bett och hasten har val varit dod nu i 30 ar lol.. Eller en shabrak, med hennes namn pa, skulle nog inte satta hast namn pa det, men det bestammer du sjalv. Klart skall det vara ljusblatt om det ar favourite fargen.
Och nu nar hon borjar fa saker till ponnyn, en tralada att ha alla saker i, som star i sadelkammaren (om du har plats). Kanske lite storre med handtag och hennes namn utanpa. Vad den skulle kosta ved jag inte men typ allt som ar nodvandigt for hasten och hon kan ha hjalm och vast dar ocksa..

Hoppas du hittar ngt som ar passande..
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Jag hade absolut köpt ett träns, benskydd (som hon så gärna ville ha) och ett schabrak med bådas namn på, det blir ju ett minne även när hon växer ur honom! :laugh::love:
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Säkerhets medveten som jag är hade jag köpt ett par fina säkerhets stigbyglar till henne. I annat fall ett par benskydd och/eller ett träns som bara hon får använda.
Som flera har skrivit så lever barn i nuet och att få något riktigt att kunna använda på "sin" häst känns vuxet och väldigt väldigt roligt.

Urgulligt par verkligen :love:
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

KL

Vad är grejen med ljusblått?? Är det för att ponnyn är en "pojke"??


Personligen skulle jag köpa: ridbyxor, schabrak och lindor i samma färg...grönt i ditt fall då ponny är fux...

Ljusblått är ponnyns färg, och som av en lycklig slump tycker flickebarnet om ljusblått med.
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Jag tror inte att det är ett problem att tex ljusblått glitterträns eller ljusblå benskydd "är till shettisen". Jag tror inte att tjejen kommer att känna så, utan snarare tycka att det är hennes egna grejer som hon använder när hon rider sin favoritshettis. (Så funkar i alla fall en liten unge som jag känner, i samma situation.)

Och självklart får ingen annan använda de här sakerna till hästen om inte tjejen tydligt säger att det går bra! :D

Jag håller med här! Och det får hon ju ta med sig den dagen hon byter häst också :)
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Om tjejen önskar sig tränset och benskydden så hade jag köpt det. Det känns som en rimlig prisklass och kommer med säkerhet komma till användning. Jmfr mössa och vantar som slarvas bort på en gång/inte passar osv.

Dessutom kan man se det ironiska i att hästen köper grejer till sig själv och ger ryttaren i julklapp. Jämförbart med att ge en vuxen en julklapp från hästen med t.ex. gelsits (stötdämpning för häststackarn), borstar (rykta mer) eller ett bettlöst träns (sluta dra mig i munnen) :D


Det viktigaste är ju att tjejen blir glad och hon kommer säkert inte att tänka att sakerna "hör till hästen" utan känna att hon har sina egna första hästprylar och att hästen blir sååå fin! Så länge utrustningen tillhör henne och inte hästen så tycker jag det är helt okej. Den dagen hon får en egen ponny kan hon ju använda utrustningen på den i så fall, även om det inte är aktuellt idag.

Mvh JV
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Tillägger att du kan köpa någon liten ryttardetalj som matchar utrustningen t.ex. strumpor, handskar eller någon billigare tröja i samma färg. Ungen kommer bli tokglad och snyggast i byn :)

En annan bra grej att komplettera med som kostar nästan gratis är att göra ett diplom för bästa medryttare eller liknande. Kika på utformningen av riktiga diplom och gör ett eget på datorn. Skriv ut och signera med ditt och ponnyns namn. Kan kompletteras med en enkel ram om man vill och kommer med säkerhet hamna på flickans sovrumsvägg över sängen :)
 
Senast ändrad:
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Ge henne ett par fina vantar och en ny borste. Så blir det något litet både till henne och till hästen. En ny fin borste är alltid roligt! Och så toppa det med lite godis, till henne eller hästen. Perfekt!
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Jag röstar på schabraket! Oj vad glad jag hade blivit om jag fått det när jag var liten från någon av "mina" ponnyers ägare! :) Och bara med hennes namn på så hon kan ha det på andra hästar i framtiden!
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

*kl*

jag röstar på schabrak med namn på eller ett ryktset.
Tjejen är ju 8 år så det står väl inte på förrän hon är för stor för att rida shettisen, så jag hade tyckt det var smart med något till henne hon kan använda både till shettisen och andra hästar i framtiden:laugh:
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Tänkte det skulle vara en hästgrej eller med anknytning iaf, eftersom julklappen kommer att vara från 'hästarna' och inte från mig.

Ridbyxor?
Handskar & spö?
Vojlock/Schabrak med hennes namn broderat?
Prenumeration på Min Häst (finns att få olika många nr)?
Smycke (tex hängsmycke hästsko/huvud i silver?)
Privatlektion på ridskolan? alt för instruktören men hemma hos er på din shettis kanske?
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Eller en stalldagbok? Du vet en sån (som Penny/Min Häst ger ut varje år) i A5-format som är en kalender och där man kan skriva massor om favvohästen....

Jag har mina kvar än...Var som vuxen kul att se vilken häst man ridt och vad vi gjort på lektionen och vem favoriten var:D
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Jag röstar på schabraket! Oj vad glad jag hade blivit om jag fått det när jag var liten från någon av "mina" ponnyers ägare! :) Och bara med hennes namn på så hon kan ha det på andra hästar i framtiden!

Fast där blir det knas. Endera köper jag ett som hon kan ha på shettisen, dvs strl shettis, och då kan hon inte direkt ha det på andra - eller så köper jag ett 16"/ponny, men det kommer blir horribelt stort på shettisen fast hon kan ha det på andra? Vet inte vad som är 'värst'?
 
Sv: Julklappshjälp åt liten hästtjej

Köp ett som passar på shettisen! :laugh:

Jag hade absolut köpt ett med hennes namn och shettisens namn, så kan hon minnas tillbaka hur det var att rida på honom när hon är 20 år och stl full ryttare! :D:love::bow:

+ Benskydd och träns så blir han kanonsnygg på köpet! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp