Bukefalos 28 år!

Julklappstips böcker

Mammas

Trådstartare
Det roligaste att ge bort i jul är ju böcker!

Tyvärr har jag fastnat lite för vad jag ska ge min mamma!

Hon älskade Gabaldons Outlander-serie. Jag har försökt ge henne urban fantasy men det gillade hon inte. Har ni förslag på vad hon kan gilla?

I övrigt ska min syster som gillar tex Miss Peregrines hem för besynnerliga barn få Glastronen av Sarah Maas.
Min mormor som gillade Lila Hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie ska få Americanah.
Min kusin ska få en Nelly Rapp-bok, vet inte vad hon gillar men min unge i samma ålder har gillat Lasse-Maja-böckerna av samma författare.

Har ni personer ni vill ge en bok men inte vet vad ni ska köpa? Vad har ni köpt för böcker till personer i er närhet?

Och det viktigaste: Har ni köpt någon bokklapp till er själva? :)

Obs: Glöm inte att inte skriva här om den som ska få boken hänger på buke! :D
 
Det roligaste att ge bort i jul är ju böcker!

Tyvärr har jag fastnat lite för vad jag ska ge min mamma!

Hon älskade Gabaldons Outlander-serie. Jag har försökt ge henne urban fantasy men det gillade hon inte. Har ni förslag på vad hon kan gilla?

I övrigt ska min syster som gillar tex Miss Peregrines hem för besynnerliga barn få Glastronen av Sarah Maas.
Min mormor som gillade Lila Hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie ska få Americanah.
Min kusin ska få en Nelly Rapp-bok, vet inte vad hon gillar men min unge i samma ålder har gillat Lasse-Maja-böckerna av samma författare.

Har ni personer ni vill ge en bok men inte vet vad ni ska köpa? Vad har ni köpt för böcker till personer i er närhet?

Och det viktigaste: Har ni köpt någon bokklapp till er själva? :)

Obs: Glöm inte att inte skriva här om den som ska få boken hänger på buke! :D

Jag köpte Kvinnan på tåget av Paula hawkins till mig själv Och så fick jag en bok, En kvinna i blått av Elly Griffiths när jag bokade mig för CrimeTime
 
Jag köpte Kvinnan på tåget av Paula hawkins till mig själv Och så fick jag en bok, En kvinna i blått av Elly Griffiths när jag bokade mig för CrimeTime

Vad lustigt, jag köpte just Kvinnan på tåget till min mamma! Lånade den av en kollega också så läser den nu, den är himla bra!
 
I år ger jag udda nog bara bort två böcker.
Swede hollow, En roman om svensk slum i Amerika i slutet på 1800. Lite "utvandrarna" stuk.
(Egentligen hade sambon köpt den åt mig, men jag förekom honom och hann läsa den innan hans exempel levererades).

Och

Afghanistans enda gris och andra vykort från imperierienas kyrkogård, skriven av en svensk utrikeskorrespondent. Det är flera korta berättelser om landet.
Jag kan inte låta bli är ge en spoiler, ja det finns en gris i landet. På zoo.
 
I år ger jag udda nog bara bort två böcker.
Swede hollow, En roman om svensk slum i Amerika i slutet på 1800. Lite "utvandrarna" stuk.
(Egentligen hade sambon köpt den åt mig, men jag förekom honom och hann läsa den innan hans exempel levererades).

Och

Afghanistans enda gris och andra vykort från imperierienas kyrkogård, skriven av en svensk utrikeskorrespondent. Det är flera korta berättelser om landet.
Jag kan inte låta bli är ge en spoiler, ja det finns en gris i landet. På zoo.
Två mycket intressanta tips! Tack!
 
Hade gärna gett bort flera böcker, men i år firar vi i princip bara med svärmor, så har inte köpt några hårda paket till de andra som brukar få.

Har i förbifarten nämnt att Kemisten (Meyer) verkar intressant, men lär få köpa den själv i mellandagarna.
 
Jag ger bara bort barnböcker i år, systersonen på 2,5 år får ett bokpaket med Knacka på, Följ den bilen, en Alfons bok om känslor och en Ludde bok.

Hans föräldrar är inte så intresserade av böcker och han har ca fem böcker sedan tidigare så jag tänker att jag får ta lite bokansvar :)

I övrigt så hade jag tänkt köpa Åke Edwardsons bok Vintermörker till en julklappslek men den kostade mer än vad vi har satt som gräns.
 
Jag har köpt böcker till två personer. Tonåringen färg hela Miss Peregrine serien, på engelska. Vi har lyssnat på dom tillsammans, men hon vill ha dom i bokhyllan också.

Min mamma önskade sig Sluta aldrig gå. Så den har jag köpt till henne.

Jag tycker om att ge bort böcker, men i år valde jag välgörenhetsklappar till släkten istället.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 658
Senast: Butros
·
Övr. Barn Vilka böcker ska ni ge bort i julklapp? Min femåring ska få ”Linnéa i målarens trädgården”. Jag har inte läst den sedan jag själv var...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp