Bukefalos 28 år!

niardasp

Trådstartare
Skulle vilja veta "allt" om junior sm. Vilken klass går det i? Hur kvalar man? När på året och var brukar det anordnas? Hur många startande brukar det vara? Kan man hitta gamla resultat någonstans?
Berätta allt ni vet så är jag jättetacksam :bump:
 
Sv: Junior SM

JSM går i CNC*. Vet inte om det kommer att vara samma regler som i år nästa år, men i år har det iaf varit att man måste ha minst ett gdk resultat i CNC* innan man får starta.
Brukar avgöras ngn gång på sommaren, i år gick det i början av juli förra året i augusti och året före det på midsommar ex.
Antalet startande har väl varit varierande, särsk som det har gällt olika kvalregler olika år.
Resultat borde gå att hitta på ridsport.se, eller på resp klubbs hemsida. Arrangörer senaste tre åren har varit Åkerbo, Stora Wäsby och Trossnäs.
 
Sv: Junior SM

Det har hänt att JSM gått över över tre dagar med hoppningen sista dagen
 
Sv: Junior SM

Lånar tråden lite:angel:
Vilken klass åker ponny SM i?
 
Sv: Junior SM

Det går väl i lätt klass för B-ponny, Msv B för C-ponny och Msv A för D-ponny. Men förra året gick sm i Msv B även för D-ponny eftersom det fanns så få tävlingar
 
Sv: Junior SM

Skulle vilja veta "allt" om junior sm. Vilken klass går det i? Hur kvalar man? När på året och var brukar det anordnas? Hur många startande brukar det vara? Kan man hitta gamla resultat någonstans?
Berätta allt ni vet så är jag jättetacksam :bump:

Regler som uppdateras/ändras nästan varje år så man måste hålla koll. Notera dock att det står att dress och terr ska gå samma dag med hopp dag 2 men så var det inte 2007. Så arr gör som dom vill. :D
 
Sv: Junior SM

Det lät bättre med åker :devil:

Hm, nu skall man nog inte vara för kaxig :angel:

Även om det finns såna :o så är det långt ifrån alla som åkt sig till sina framgångar och dom kommer ni att få passa er för framöver, se bara på SM i år med två juniorer på plac :bow:
 
Sv: Junior SM

Det går väl i lätt klass för B-ponny, Msv B för C-ponny och Msv A för D-ponny. Men förra året gick sm i Msv B även för D-ponny eftersom det fanns så få tävlingar

Råkar det vara Fairline T och Enja?
Själv är jag Movie Star.. Känns igen?:smirk:
 
Sv: Junior SM

Jag vill okcås fråga lite om Junior SM.

Är det 130 hinder för D-ponny ?

Vad måste "Jag" göra om "jag" vill kvala till ponny sm ?

Kan någon beskriva så vore det snällt. och även vart man får tag på allt.
Mvh Maria
 
Sv: Junior SM

Så lär det väl inte kunna vara i år eftersom det inte finns några b-c- och d-ponnyer?

blev nyfiken på vilka som kommer rida vad nu. :) Alltså om kat 1 rider mvsA eller hur de kommer göra..?
 
Sv: Junior SM

Jag vill okcås fråga lite om Junior SM.

Är det 130 hinder för D-ponny ?

Vad måste "Jag" göra om "jag" vill kvala till ponny sm ?

Kan någon beskriva så vore det snällt. och även vart man får tag på allt.
Mvh Maria

Jag har skrivit till ridsportförbundet den 23 april och fick då svaret
"Reglerna för SM är under bearbetning, men håll utkik på hemsidan, de kommer upp där inom kort!"
så ligger det till!
Det är bara o vänta o se o låta tiden gå......
 
Sv: Junior SM

"Hopp-SM Ponny 2008
Allmänt
Vid samtliga SM i hoppning skall en uppvärmningsklass anordnas dagen före respektive omgång 1. Söndagen inleds med en "extra klass" som rids i Msv B bed A:0, öppen för ekipage som inte rider sista omgången.

Tävlingen är öppen för svenska medborgare, som har gällande svensk tävlingslicens samt utländska medborgare med gällande svensk tävlingslicens stadigvarande bosatta i Sverige samt beridna på hos SvRF tävlinglingslicensierade ponnyer i svensk ägo.

Ryttare får starta i SM tidigast det år hon/han fyller 10 år.
Ponny ska vara lägst sju år för att få starta i SM hoppning.
En och samma ryttare äger rätt att starta högst två ponnyer oavsett kategori.
I finalen får ryttare starta med högst en ponny per kategori.

För start i SM krävs:
Kat B - Minst 2 felfria grundomgångar i MsvB.
Kat C - Minst 1 felfri grundomgång i MsvB och en felfri grundomgång i MsvA.
Kat D - Minst 2 felfria grundomgångar i MsvA eller högre.
På lägst nationell nivå under innevarande eller föregående år, endast svenska resultat.


SM består av flera omgångar:
Kat B Kat C Kat D
Omgång 1, utomhus Msv B Msv A Msv A
Omgång 2, utomhus Msv B Msv A Msv A
Omgång 3, utomhus Msv B Msv A Svår

Omgång 1, inomhus Msv B Msv B+5cm Msv A
Omgång 2, inomhus Msv B Msv A Msv A
Omgång 3, inomhus Msv B Msv A Msv A

Tidsprogram utomhus och inomhus
Dag 1 Uppvärmningsklass (ej obligatorisk)
Dag 2 Omgång 1 och omgång 2
Dag 3 Consolation class och finaler

Startordning och resultaträkning för Ponny-SM i hoppning
Lottning om startordning sker till första omgången. I följande omgången startar den som har minst sammanlagt antal felpoäng och bästa tiden efter den senaste omgången sist, den näst minst antal felpoäng näst sist osv.

Genomförd ritt i kval 1 är en förutsättning för start i kval 2.

I sista omgången får de 60 % (avrundat uppåt) bäst placerade ekipagen deltaga. Dock max 20 ryttare. Har flera ryttare samma antal fel som den 20:e går alla dessa till final.

Ryttare får endast starta en ponny i finalen

Bedömning A gäller i alla omgångarna och resultaten för samtliga omgångar summeras. Har två eller flera ryttare efter samtliga omgångarna lika minsta antal felpoäng sker en omhoppning om segern. Omhoppning skall även äga rum om andra och tredje plats.

Ryttare med lika antal fel efter alla omgångarna som ej deltager i omhoppningen, skiljs åt genom tiden i sista omgången.

I samband med anmälan SKALL anges var och när kvalresultat enligt bestämmelserna har uppnåtts."



Så står det !!!
shit... då är det ju inte så sjukt svårt att komma med där ändå... hoppas det är liknande nästa år.. så skall det bli mitt mål för 2009!

eller vänta.... får man tävla även det året man fyller 18 ?
Nu känns det som jag inte kan någonting. hur länge får jag tävla min d-ponny ? är född 91, tills vilket år kan jag tävla henne ?
mvn
 
Sv: Junior SM

ja, jag ville veta om hoppning. förlåt att jag skrev i fel tråd.. men jag tyckte dte var bättre än att starta en ny...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 702
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi kanske börjat fundera på målsättningar för 2023 lite smått? Nike, fyller åtta år men håller sig förhoppningsvis fräsch och kan kvala...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 476
Senast: Wingates
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 132
Senast: Karro-Lina
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp