Käkremmen

Lånade du ut tränset samtidigt som du lånade ut sakerna som de lånade ut själva? eller är det här andra gången du lånar ut?

(en fråga, inte nått svar, men otrevlig är jag väl inte :confused: )
 
såhär gick d till. vårt hus brann. jag flyttade till brorsan. hästarna stod på granngårn, ensamma, misskötta, jag blev skötare på en av dom. han hade inga grejer, jag köpte grejer. han blev såld (under loppet på 3 månader) 2 dagar innan vi hade hunnit fixa pengar. jag och ägarn till de andra 2 hästarna fortsatte rida de andra 2 hästarna och använde mina sadlar etc. huset blev återuppbyggt, vi flyttade tillbaka. dom lånade grejerna och sålde hästarna, + mina grejer (utan min vetskap) samtidigt. detta hände för 3 år sedan.

Alltså, jag har lånat ut, en gång, för tre år sedan. fick reda på för inte så länge sen vart mina grejer var, och hämtade dom. då var, det enda som var trasigt, käkremmen till mitt träns trasigt = av.

anledningen att jag lånade ut mina grejer var att jag och tjejen som ägde de 2 andra hästarna var goda vänner. vi hade blivit det under tiden jag var skötare. jag kunde ALDRIG tänka mej då att någon var sådan, att dom säljer ens grejer, och har sänder ens grejer, utan å ens nämna något för en. jag har tjatat på dom i 3 års tid att jag ska få tillbaka grejerna, och fick för inte så lång tid tillbaka dom och upptäckte då att mina longeringsgrejer var borta och att tränset var trasigt.
Ägarn till hästarna (som var då) berättade då för mej, tillslut, efter 3 år, att hon har "lånat ut" mina longeringsgrejer till den nuvarande ägarn till en av hästarna. och käkremmen tänkte hon inte betala för. så jag sa upp kontakten med henne.
jag åkte till den nuvarande ägarn och fick tillbaka mina grejer, och han berättade då att dom hade sålt mina grejer (utan att berätta för honom att det inte var deras grejer) till honom i samband med att dom sålde hästen.
 
ringde idag, enda problemet är att prsiet med frakt å postförskott blir samma som tränset kostade nyt.. Men, ska till sadelmakarn snart å höra..
 
trodde väl aldrig jag skulle få otrevliga kommentarer.

De enda otrevliga kommentarer jag läst i denna tråd är:
så, kan du inte ge mej exempel på vart man kan få tag på en ny så behövs inga svar alls.
NI som INTE har nåt tel nr eller nån web-adress eller vanlig adress till någon firma/bolag som kan tänkas HA sådana käkremmar, NI BEHÖVER INTE SVARA!
Kan ni släppa det eller????
JAG vill köpa en ny käkrem, anlendingen behöver ni inte bry er om.
Kan ni inte ge råd om vart man kan köpa en ny käkrem så håll käften för f**!
Nej, jag blir irriterad på folk som inte kan göra det man ber dom om. Kan man inte hjälpa när man ber om hjälp, då borde man inte yttra sig.
Samtliga är citat ur dina inlägg.
Du har lagt en tråd på ett öppet forum. Alla får svara.
Den enda som varit otrevlig i bemötandet är du själv.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
837
Senast: Lyan
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 910
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 098
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp