Käppar i hjulen

Tagliabue

Trådstartare
4 mars skulle vi ha montékvalat Belle, men han lyckades givetvis få en spark på ett framben. Om lagt första dagarna med jodopax och sedan koksaltlösning. Han var riktigt öm och tjock i benet första dagarna men inte halt.

Nu är såret bredare och sjukt mkt svallkött är i såret istället. Lotagen är ju bra, men den är typ slut. Vart får man tag i mer? Andra alternativ för att få ner svallköttet? Skadan skedde för snart 1 1/2 vecka sedan, det kliar som f'n i fingrarna att få ut honom igen, börjat skritta honom nu och han är som en bomb rent ut sagt. Så typiskt att det händer något när man ska starta :(
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst fick för en tid sedan ett sår på frambenet, mitt på skenbenet. Såret var ca 2cm långt och sträckte sig horisontellt över...
Svar
6
· Visningar
1 793
Hästvård Hade en distriktsveterinär ute hos min häst igår på grund av en sårskada som inte vill läka ordentligt. Skadan fick han för snart 2...
Svar
2
· Visningar
1 672
Senast: Luleå
·
Hästvård Hej! Jag har en unghäst på 2,5 år som skadat sig för 17 dagar sedan. Skadan sitter på yttre skenbenet vänster bak. Det började med att...
2
Svar
28
· Visningar
18 248
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 860
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp