KÄRLEKSTRÅDEN

Jag har alltid velat ha hund, fast vi har haft hund i familjen har ju drömmen alltid varit att ha egen hund (och häst) drömrasen har varit skiftande allt från Chihuahua till Grand Danois, tillslut kom jag fram till att jag ville ha en hund med lite hår att träna tricks med, agility, följa med överallt, prova på lite allt möjligt... skulle ABSOLUT inte ha en blandras utan SKK registrerad utan konstigheter och med alla hälsoundersökningar gjorda!

Men nepp så blev det inte alls!

När dagen kom och vi skulle kolla på nakenvalpen (nakenhund hade inte ens varit en tanke) som jag hittat på blocket en sen kväll, blandras dessutom så går vi in till vardagsrummet hos uppfödaren, där det kommer ett yrväder med fladdrande öron knappt starka nog att stå upp, höga tasslyft och en viftande svans, liten och hårlös!
Som om inte det räckte så lägger han upp tassarna på mitt ben och kollar på mig med en blick som säger "Jag skulle kunna komma upp faktiskt" å så pussar han mig på näsan oxå, å japp de var droppen!

Och tja, han är blandras, han har knappt ett strå på kroppen, han är liten, han saknar tänder, han är världens tjurskalle som absolut inte gör något gratis, knappt ens för godis bortsett från tricks, hoppa och roliga grejer! Få godis av kloklippartanten går t.ex. inte för sig men han är praktiskt taget allt jag vill ha, är nog tyvärr större chans att jag slänger ut gubben än hunden!

Ibland blir flera fel 1 rätt ;)

1238913_10154195929525181_7644164197145235460_n.jpg
10406803_10154375143460181_5137162150791376344_n.jpg

1800431_10153842551575181_62434939_n.jpg

Ska%CC%88rmavbild+2014-06-07+kl.+13.01.57.png
 
Jag har alltid velat ha hund, fast vi har haft hund i familjen har ju drömmen alltid varit att ha egen hund (och häst) drömrasen har varit skiftande allt från Chihuahua till Grand Danois, tillslut kom jag fram till att jag ville ha en hund med lite hår att träna tricks med, agility, följa med överallt, prova på lite allt möjligt... skulle ABSOLUT inte ha en blandras utan SKK registrerad utan konstigheter och med alla hälsoundersökningar gjorda!

Men nepp så blev det inte alls!

När dagen kom och vi skulle kolla på nakenvalpen (nakenhund hade inte ens varit en tanke) som jag hittat på blocket en sen kväll, blandras dessutom så går vi in till vardagsrummet hos uppfödaren, där det kommer ett yrväder med fladdrande öron knappt starka nog att stå upp, höga tasslyft och en viftande svans, liten och hårlös!
Som om inte det räckte så lägger han upp tassarna på mitt ben och kollar på mig med en blick som säger "Jag skulle kunna komma upp faktiskt" å så pussar han mig på näsan oxå, å japp de var droppen!

Och tja, han är blandras, han har knappt ett strå på kroppen, han är liten, han saknar tänder, han är världens tjurskalle som absolut inte gör något gratis, knappt ens för godis bortsett från tricks, hoppa och roliga grejer! Få godis av kloklippartanten går t.ex. inte för sig men han är praktiskt taget allt jag vill ha, är nog tyvärr större chans att jag slänger ut gubben än hunden!

Ibland blir flera fel 1 rätt ;)

1238913_10154195929525181_7644164197145235460_n.jpg
10406803_10154375143460181_5137162150791376344_n.jpg

1800431_10153842551575181_62434939_n.jpg

Ska%CC%88rmavbild+2014-06-07+kl.+13.01.57.png

:love: Vilken liten goding!!
 
Jag tänkte faktiskt starta en sån här tråd själv för några dagar sedan :D

Jag är så kär i mina hundar, det är svårt att förklara hur mycket kärlek det ryms i 7 respektive 4 kilo pinne. Så mycket!

Billy, som är ordningsminister, konstapel och lagkamrat. Kuddhund och kung, min finaste Brunis som alltid somnar på en kudde nära mig. Han har lärt mig allt jag kan, känns det som. Utan Billy vore jag nog ingenting, han har funnits där för mig som ingen annan har. Han är dessutom så snygg att jag fortfarande tappar hakan emellanåt. :D

Och Ivan, som har testat alla mina gränser och toleranstränat mig i snart fyra år. Som vill ha närhet på lagom avstånd och som kan visa att han har ett lejonhjärta när jag minst anar det. Jag är helt övertygad om att han är ett geni, men att hans värld och verkligheten inte alltid kompatibla. Under 2014 har det hänt något, han har landat och mognat, blivit tam och blivit hund. Han är helt fantastisk. :love:

Bruce är inte heller världens enklaste, han testar oss fortfarande med att kissa inne då och då :angel: Men vi kämpar på. Nu är han dessutom inne i någon form av trotsålder och vill göra allt han inte får och absolut inte det han måste :D Dom vackraste blommorna blommar sent eller hur fasen är det man säger :D

Billy är SKITSNYGG :love:
 
Bruce är inte heller världens enklaste, han testar oss fortfarande med att kissa inne då och då :angel: Men vi kämpar på. Nu är han dessutom inne i någon form av trotsålder och vill göra allt han inte får och absolut inte det han måste :D Dom vackraste blommorna blommar sent eller hur fasen är det man säger :D

Billy är SKITSNYGG :love:

Hehe, i så fall är Ivan en väldigt vacker blomma...
Det ska bli så himla kul att ses på rasspecialen – både din och @Kakis flock. Vi har med Bolt också! Billy ska ställas båda dagarna och springa agility på lördagen, medan Pivi ska ha uppvisning i sin egen paradgren (rallyolydnad) på söndagen. :angel:
 
Verkligen @Blueberry ska bli riktigt roligt! Saknar Bolt! :love: Det var svettigt att ha två halvåringar hemma samtidigt i 8 dagar men när han åkte hem sen så kändes det så himla tomt :p Kul då får han och Bruce leka lite igen!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 618
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 308
Senast: Voeux
·
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 759
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 144
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp