Bukefalos 28 år!

kalkränder i akvarium

DarkInNight

Trådstartare
Hur tar man bort kalkränder i ett akvarium på ett skonsamt sätt utan att göra repor i glaset eller förstöra för blivande inneboende?
 
Sv: kalkränder i akvarium

Hur skulle du kunna göra det? Jag har fått frågan några gånger, men förstår inte hur bredsidan av ett 10 cms rakblad skulle kunna repa glaset.
 
Senast ändrad:
Sv: kalkränder i akvarium

Jag tänkte att om man kommer minsta lilla felvinklat måste det bli en rejäl repa direkt.

Jag får börja med den bakre sidan av akvariumet först.
 
Sv: kalkränder i akvarium

Fast det gör man ju inte. Man håller den ju jäms med akvarierutan och drar, ungefär som man skjuter snö framför sig på en skyffel. Det enda man ska akta är silikonet. Det skulle vara om man med flit vände en hörna emot och hackade, men då tror jag rakbladet går sönder innan glaset gör det.
 
Sv: kalkränder i akvarium

Jag får helt enkelt testa ikväll :) . Städa ur akvarier är väl inte det roligaste, så jag drar ut på det...
 

Liknande trådar

Hemmet Håller på göra i ordning ett växtrum men tydligen har en klisterburk läckt för evigheter sen. Hur får jag bort det här utan att förstöra...
Svar
12
· Visningar
967
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 704
Senast: lindaf
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså, hur göra man för att bemöta negativa människor? Jag tar åt mig så fruktansvärt. För många år sedan gick jag på öppen trädgård...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 623
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp