Kalla fötter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Så har jag äntligen hamnat i den situation jag drömt och hoppats på sedan några år tillbaks - vi har (nog) bestämt oss för att försöka få barn. Som på små moln svävar jag runt och har fått en riktig nytändning i min kärlek och i mina tankar. Jag är så upprymd och förväntansfull. :love: :)

Men så har jag fått för mig att jag vill ut och supa och röja på varenda nattklubb i Stockholm (jag som normalt i princip aldrig dricker och tycker att fulla människor på krogen bara är dryga och vill helst inte befatta mig med dem). Och helt plötsligt blev jag såååå karriärsugen... och sugen på att göra långa spännande resor, bestiga Mount Everest och cykla Sverige runt. Det är så oerhört många saker jag måste hinna göra INNAN vi får barn??! :crazy:

Jag misstänker att detta är helt normalt. Någon här som känner igen sig? :confused:
 
Sv: Kalla fötter

Så har det varit för mig hela mitt vuxna liv. När jag var runt 20 var jag fast övertygad att jag skulle ha 4 barn, jag skulle "bara"... Åren gick och jag modifierade antalet barn neråt, fortfarande fast övertygad om att barn skulle jag ju ha, jag skulle "bara"...

Nu är jag gravid, ska ha barn i november och kommer att bli en gammal förstagångsmamma. Naturligtvis är jag överlycklig :love: över min växande mage, men ibland smyger sig tankar in som; "Men jag skulle ju också vilja..." Jag vet, det låter helt knäppt! :crazy:

Jag tror att det är en helt naturlig reaktion över att livet går in i en helt ny fas som man som barnlös inte riktigt kan sätta sig in i. Att livet får en helt ny dimension med ett knyte att älska över allt annat går att förstå rent intellektuellt, men blir ändå lätt överskuggat av allt extra ansvar, minskad frihet etc. som kan kännas skrämmande när man är van vid att kunna göra precis som man vill med sin tid.

Så JA, jag tror det är en helt normal reaktion! Lycka till!!! :)
 
Sv: Kalla fötter

Jag får sådana tankar med. Och jag ÄR ju redan gravid, så jag är lite sent ute... ;)

Jenny
 
Sv: Kalla fötter

Tack för era svar. "Skönt" att läsa att det finns fler än jag som haft lite "tvivel". :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp