Bukefalos 28 år!

Kan brun sadel missfärgas av svarta chaps?

dumle_gumman

Trådstartare
Hej. Ska köpa nya chaps imorgon. Har brun sadel. Bör jag köpa bruna chaps? Det jag tänker på är om någon varit med om att sadeln missfärgats av chaps som haft annan färg än sadelns?

Vill egentligen ha svart utrustning på mig själv, och brun på hästen. Men sadeln är viktigast, så för att vara rädd om den kan jag isf tänka mig bruna chaps...
 
Jag har en brun/brun Sensation hybridsadel och mina svarta hellånga mockachaps har inte färgat av sig på den. Kanske beror det mer på vilken kvalité chapsen är i? Dvs om de färgar av sig eller inte.
 
Ridning i regn har vid ett par tillfällen gjort att chaps färgat av sig när de är genomblöta. Vete katten om jag riskerar faktiskt.
 
Risken finns alltid att läder färgar av sig när det blir blött, t.ex. i regn. Att nytt läder färgar av sig till viss del är heller inget ovanligt.
 
Hej. Ska köpa nya chaps imorgon. Har brun sadel. Bör jag köpa bruna chaps? Det jag tänker på är om någon varit med om att sadeln missfärgats av chaps som haft annan färg än sadelns?

Vill egentligen ha svart utrustning på mig själv, och brun på hästen. Men sadeln är viktigast, så för att vara rädd om den kan jag isf tänka mig bruna chaps...

Jag har aldrig varit med om att chaps har färgat av sig på sadeln (har haft allt från londonfärgade sadlar till ljusbruna och svarta), men jag kanske bara har haft tur.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 156
Senast: mamman
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 461
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 541
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp