Kan detta stämma? 50% av egyptier vill att det ska vara dödsstraff på att lämna islam

Men varför blev du så väldigt inriktad på genus? Snacka om att missa poängen.
Förlåt, jag märker att du kan mer på detta ämne än jag. Jag trodde att ordet genus inkluderade samhällsanalys. Det jag läser är mest på engelska, så ibland kan jag inte den tekniska vokabulären på svenska.

#metoo handlar inte om sex och barnafödande.
Det handlar om sexuella övergrepp. En jävla skillnad.
Men du menar alltså att män är likt djur som inte kan kontrollera sig när de ser en kvinna utan handlar på instinkt, och att detta är anledningen till våldtäkter och övergrepp? Inte heller särskilt förvånande med tanke på att du vill rösta SD.
Jag skulle tro att några procent, kanske 4%, av män våldtar om de tror att de kan komma undan med det. De flesta skulle dock aldrig göra det. Däremot tror jag att de flesta män kan gå lite över gränsen, t.ex. ge en kyss, när tjejen inte tycker det är dags ännu. Eller att det är vanligt när en kille en tjej ligger och kelar, att rätt vad det är hamnar en hand på ett bröst när tjejen inte tycker det är dags ännu.
 
Förlåt, jag märker att du kan mer på detta ämne än jag. Jag trodde att ordet

Jag skulle tro att några procent, kanske 4%, av män våldtar om de tror att de kan komma undan med det. De flesta skulle dock aldrig göra det. Däremot tror jag att de flesta män kan gå lite över gränsen, t.ex. ge en kyss, när tjejen inte tycker det är dags ännu. Eller att det är vanligt när en kille en tjej ligger och kelar, att rätt vad det är hamnar en hand på ett bröst när tjejen inte tycker det är dags ännu.
Så du tror att det är 4% av alla män som står för våldtäkterna under krig? De övriga 96% skulle aldrig göra det? :angel:
 
Det är även oerhört naivt att tro att sexuella övergrepp är rent biologiskt.
Vad sägs om det här? Biologin gör män mer benägna än kvinnor att begå sexuella övergrepp, men kulturen kan modifiera det. T.ex. svensk kultur kanske hämmar det beteendet mer än vad spansk kultur gör. Men där finns ändå en bakomliggande biologi. Det är inte kulturen som ger upphov till övergreppen.
 
Förlåt, jag märker att du kan mer på detta ämne än jag. Jag trodde att ordet genus inkluderade samhällsanalys. Det jag läser är mest på engelska, så ibland kan jag inte den tekniska vokabulären på svenska.

Att jag pratar om samhällsanalys och du direkt riktar in dig på "genusgrejer" säger nog mer om dig än mig.

Jag skulle tro att några procent, kanske 4%, av män våldtar om de tror att de kan komma undan med det. De flesta skulle dock aldrig göra det. Däremot tror jag att de flesta män kan gå lite över gränsen, t.ex. ge en kyss, när tjejen inte tycker det är dags ännu. Eller att det är vanligt när en kille en tjej ligger och kelar, att rätt vad det är hamnar en hand på ett bröst när tjejen inte tycker det är dags ännu.

Nu missar du poängen, igen. Jag frågade inte hur vanligt det var, jag frågade om du anser att det är biologiskt eller strukturellt. Men jag har nog fått svar på den frågan.
 
Så du tror att det är 4% av alla män som står för våldtäkterna under krig? De övriga 96% skulle aldrig göra det? :angel:
Just i krig är det nog många, många fler. Men under normala förhållanden skulle jag gissa 4%. Men jag vet inte, det var bara en spontan gissning, jag kan ha jättefel.
 
Visst. Inget är svartvitt, men det är inte heller så att allt är exakt samma nyans av grått. Ashkenazim är inte perfekta, men jag skulle säga att åtminstone de sekulära bland dem har världens bästa kultur. Man har olika smak, jag värderar vetenskap väldigt högt. Man kan göra ett rimligt ressonemang för att någon annan kultur är bättre. Men förmodligen inte för att Saudi har bättre kultur än judarna i USA, eller för att Sverige år 1500 hade bättre kultur än Sverige år 2000.
:banghead:

Please! Låt oss inte gå i fällan att börja argumentera för olika kulturers förtjänster.
Det gränsar alldeles för nära till rasism och nazism för att jag ska vara bekväm med den diskussionen på buke.

Det finns vettigare aspekter att basera diskussion på.
 
Vad sägs om det här? Biologin gör män mer benägna än kvinnor att begå sexuella övergrepp, men kulturen kan modifiera det. T.ex. svensk kultur kanske hämmar det beteendet mer än vad spansk kultur gör. Men där finns ändå en bakomliggande biologi. Det är inte kulturen som ger upphov till övergreppen.

Å ena sidan försöker du framhålla att samhällsvetenskap inte är riktig vetenskap, å andra sidan kommer du själv med egenpåhittade teorier utan att bygga under det med källor och drar till med egenpåhittade siffror. Wow. Snacka om att dra ner sin egen trovärdighet nått enormt.
 
Å ena sidan försöker du framhålla att samhällsvetenskap inte är riktig vetenskap, å andra sidan kommer du själv med egenpåhittade teorier utan att bygga under det med källor och drar till med egenpåhittade siffror. Wow. Snacka om att dra ner sin egen trovärdighet nått enormt.

Det han säger i ovanstående inlägg är inget kontroversiellt.
 
Herregud nej. Hej okunskap.

Lite som "jag kan inte vara rasist för jag känner faktiskt en invandrare". Skrattretande retorik.
Hmm. Vad ska jag göra för att inte vara rasist. Ska jag tycka att alla religioner är lika bra? En annan fråga, måste jag glömma bort att 80% av Somalier i Sverige är arbetslösa? Kan jag vara icke-racist och samtidigt vilja minska på invandringen eller är det omöjligt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp