Kan inte sova med håret utsläppt

Kan du inte bara använda en sån där ful stor och luddig tofs istället? De ska väl vara det bästa för håret fast de är så anskrämliga att ingen vill använda dem :p
Där kom du ju faktiskt på en bra idé... vad tror ni andra, kan det vara skonsamt för håret med en "scrunchy"
 
På Ebay och Etsy finns det ju definitivt. Modernt och vintage :D
$_12.JPG
$_57.JPG
Oerhört vackert!! Nattmössa kan säkert vara en idé, men jag tror att jag kommer störa mig på att ha något tight på huvudet, och om den sitter löst kommer jag vakna upp med den bredvid mig.
 
Om du flätar in en paranda så kan du göra flätan så lång som du behöver för att den ska ligga på plats upp över kudden och så är den längre än håret så när du avslutar med en snodd fästs den inte runt ditt hår.
Nåt du säkert lättare kan göra än att hitta/sy en mössa, tills du har en om du känner det är bästa sättet för dig. :)
Förlåt, men paranda vad är det för något? Testade att söka på Google men förstod ändå inte? Något typ av snöre som jag flätar in menar du?
 
Jag flätar och stoppar in änden under själva flätan, så att säga. Funkar för det mesta, jag har också svårt att sova med utsläppt hår.
 
Förlåt, men paranda vad är det för något? Testade att söka på Google men förstod ändå inte? Något typ av snöre som jag flätar in menar du?
Här är första inlägget där parandaflätan är omnämnd, med en jättebra video till som visar hur man ska göra:
Min bästa lösning är att sova med håret i fläta.
Gör en fläta som går från mitt uppe på huvudet och så lägger jag flätan upp över kudden så den är ur vägen och jag inte lägger mig på den.
Har funderat på att börja göra en paranda fläta så jag inte behöver avsluta flätan med en hårsnodd som skaver på ändarna


Har sedan ett år tillbax ett sidenörngott som gör att jag skaver lågt ifrån lika mycket på håret när jag ligger och snurrar på natten

Vet de som sover med håret i en liten siden hätta, en sån där gammeldags en. :)

Om du vill ha fler tips så har den här hemsidan varit min främsta källa till en skonsammare hårvård genom åren och man behöver inte ha långt hår eller vilja ha långt hår för att bli medlem och passa in, de är lika hjälpsamma emot alla.
http://longhaircommunity.com/forums/indexvba.php
Notera att de använder samma upplägg som buke brukade se ut, så jag kände mig direkt som hemma när jag blev medlem. :D
Jag var tvungen att prova göra en paranda då jag alltid sover med fläta. Har sovit med den i 3 nätter nu, och jag älskar den, mina hårtoppar också! :) Att få den snygg verkar ta lite tid, men hur snygg behöver den vara när jag bara sover i den :D
 
Förlåt, men paranda vad är det för något? Testade att söka på Google men förstod ändå inte? Något typ av snöre som jag flätar in menar du?

I videon så använder hon garn/snören, jag använder tre remsor tyg, tunt siden som jag hade över.
Så det behöver inte vara precis som i videon, det är att man flätar in något som är det viktiga, så att man inte behöver hålla ihop flätan med en hårsnodd direkt runt änden på håret som är mest känslig och behöver skyddas emot slitage om man vill att håret ska bli långt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
813
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 769
Senast: Lingon
·
F
Kropp & Själ Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har...
2
Svar
34
· Visningar
1 713
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp