Bukefalos 28 år!

Kan man ha två elagregat nära varandra? Snabbt svar önskas tack

lillamy73

Trådstartare
Har två olika hagar här hemma i den ena hagen har vi kopplat agregatet enligt polarbands principen.
Den andra hagen är kopplat med jord spett.
Kan man ha agregaten i samma rum med ett par meter imellan???
 
Sv: Kan man ha två elagregat nära varandra? Snabbt svar önskas tack

Så länge de inte är ihopkopplade på något sätt ska det inte vara något problem.
 
Sv: Kan man ha två elagregat nära varandra? Snabbt svar önskas tack

Till att börja med så ska elaggregaten sitta utomhus på obrännbart underlag... matarledning mellan aggregat och stängsel får inte heller dras inomhus - detta pga av brandskyddskäl.

Man kan ha aggregaten nära varandra om dom inte är kopplade på samma slinga (man ska aldrig koppla flera aggregat på samma tråd) och om dom inte är jordade för nära varandra.

Eg. ska man jorda aggregaten minst 10 meter från närmaste byggnad.

Det är mao bättre med ett stort rejält aggregat än med flera små.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 087
Hundhälsa hej Jag ligger i separation och jag äger två hundar En tik som jag skaffade innan samboskapet och så köpte "sambon" en hane till min...
2
Svar
24
· Visningar
1 828
Senast: Jissa
·
Hästvård Hej alla! Undrar hur ni skulle gått tillväga om ni skulle sammanföra två nya hästar med varandra på ett helt nytt ställe. Får hem mina...
Svar
9
· Visningar
1 237
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp