Kan någon säga vad som är fel på katten?

MonteRose

Trådstartare
Har frågat på ett kattforum också men svaren haglar inte precis. Hoppas nån här kan ha någon idé.

Katten var på klinik för ca 3 veckor sedan där det konstaterades kronisk bronkit efter bronkoskopi under narkos. När katten kom hem från veterinären så var han väldigt vinglig i bakdelen och det är väl kanske inte så konstigt efter narkos. Katten har gått på 20 dagars antibiotikakur samt får Prednisolon, nu nere på var annan dag. Problemet är att katten fortfarande är väldigt vinglig i bakänden. Han kan inte räta ut bakbenen, har förståligt nog problem med att hoppa upp på saker och är väldigt svag och vinglig i bakänden. När han sätter och lägger sig så blir bakbenen kvar där de hamnar, han försöker inte lägga dem tillrätta. Jag inbillar mig också att lårmusklerna har förtvinat en aning samt att han har ont. I bland när jag klämmer försiktigt om lårbenen så morrar han, även när jag lyfter ner honom från sängen eller försöker lägga honom till rätta. Han kissar och bajsar normalt och svansen verkar han kunna styra fint.

I går var jag tillbaks till kliniken men veterinären kunde inte begripa vad som är fel. Hon tog allmän blodstatus samt analys för magnesiumbrist som var det första hon tänkte på.

Jag inbillar mig nu att någonting har hänt på kliniken, antingen under narkosen eller att det har hänt nån form av olycka, att han har ramlat eller att de tappat honom.

http://https://www.facebook.com/photo.php?v=496543843753007&l=3012791850039708372
 
Sv: Kan någon säga vad som är fel på katten?

är katten ej röntgad? kan vara en kota eller disk som är problemet.

ps länken till facebook fungerar ej för mig iaf
 
Sv: Kan någon säga vad som är fel på katten?

Nu har jag ändrat inställning till filmen.

Icke röntgad. Tror vi resonerade som så att eftersom kisseriet, bajseriet och svansen funkar u.a. så var det inget med ryggen. Feltänkt?
 
Sv: Kan någon säga vad som är fel på katten?

Så där betedde sig Isola efter att hon var sjuk (kattpest). Hon tappade helt känseln i bakkärran när hon var som sämst och första dagarna efter att hon kommit hem från kliniken var hon väldigt, väldigt vinglig. Hon kunde inte svänga höger utan att ramla, stackaren. Det tog nog runt en månad innan hon blev bra och än idag, nästan åtta år senare, kan jag som vet om det se att hon inte är helt rak och inte helt ren i sin gång.

Inte för att det ger dig något konkret svar, men det är ett exempel på när det helt enkelt bara tog tid innan katten repade sig.
 
Sv: Kan någon säga vad som är fel på katten?

Det var lite tröstfullt att läsa.
Läste nämligen precis på kattforumet om en katt som fick vad de trodde, svåra neurologiska skador efter ab-behandling.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 922
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 335
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 175
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 317
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp