Kan nån bryta sig in i säkerhetsskåp?

Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass? 🙈

Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med! :D

Finns det något explosivt i det? Om inte, använd en rondell/hälsningar särbon ;)

Edit: Och ja, han är Charles-Ingvars kusin from the dark side :angel:
 
IMG_0844.png
 
Det där är ju inte ett kassaskåp utan som @Ninnurur skrev säkerhetsskåp/brandskåp. Jag kan tänka mig att det går att ta sig in i med till exempel metallsåg och lite vilja.

Behövs verktyg och goda råd så vet du nog var de finns 😉.
Det svåra är ju att man behöver vara försiktig med innehållet under processen.
 
De allra flesta låssmeder löser sånt här utan problem. Ofta har de en "huvudnyckel" eller annat. På många skåp med lägre säkerhet finns det dessutom en huvudkod som override:ar alla andra koder.

Oftast är koden inte så svår dock. Typ någon födelsedag? 123456? 00000? osv
Jag försökte med 0000 men eftersom det verkar blivit något fel i panelen så funkar det inte :down:
 
Worst case scenario så går det väldigt snabbt att fixa pass nu:D. Tog foto på måndagen och fick passet på onsdagen :up:
 
Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass? 🙈

Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med! :D
På dessa skåp så ska man knappa in koden (4 siffror) följt av bokstaven A eller B... det kan inte vara så enkelt ...🤔
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp