Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Ska vi inte bara göra en egen tråd till dig igen som för nåt år sedan? Så kan du bestämma ämne där och vi som orkar kan svara. Så slipper du leta upp en gammal tråd som denna som bara spårar ur. Å andra sidan känns det bara kul om det blir mer poesi. Men då kanske du drar? För poesi kanske inte är så macho?
Jag gillar poesi!
det har jag lärt mig från veteraner. de var tuffa, men jag antar att det är inte macho.
 
Vissa män de tror sig veta,
vad som gör kvinnofolket heta
En macho man med ståtligt bröst
Mäter minst två meter och med bullrig röst
Och i sin gren,
Där har han ett tredje ben
Ja, lycklig denna kvinna
Som denna Gaston vinna
Ensam i alla sina dagar
Hennes hjärtas lustar klagar
För när natten kryper in i husets alla vrår
Och kärleken känns så besynnerligt svår
Så vet hon
Att någon annan man där ute, henne förstår
 
Vissa män de tror sig veta,
vad som gör kvinnofolket heta
En macho man med ståtligt bröst
Mäter minst två meter och med bullrig röst
Och i sin gren,
Där har han ett tredje ben
Ja, lycklig denna kvinna
Som denna Gaston vinna
Ensam i alla sina dagar
Hennes hjärtas lustar klagar
För när natten kryper in i husets alla vrår
Och kärleken känns så besynnerligt svår
Så vet hon
Att någon annan man där ute, henne förstår
Du är ett poesi-geni! 😀
 
Du är ett poesi-geni! 😀

Alltså en vill ju inte skryta men

heres-to-you-wink-and-point.gif
 
Hela grejen med incels har växt så mycket att den överskuggar och svärtar ner problemet med folk som har svårt att hitta en partner, och det är lite synd. Inte bara för män, det finns ju även en del kvinnor som har svårt att hitta någon.
Njae. Jag skulle villa nyansera det lite mer. Det handlar också om hur extremt idealiserad den heterosexuella tvåsamheten har blivit i vårt samhälle, samtidigt som all form av homosocial närhet i vuxen ålder ses som någon slags misslyckande. I alla tider har människor levt tillsammans i lösa grupper, och vuxna människor av samma kön (gifta som ogifta) har levt tillsammans och haft nära och kärleksfulla relationer. Det här närmast religiösa upphöjandet av tvåsamheten som den nästan ensamma formen av accepterad kärlek mellan vuxna människor gör mer skada än själva det att inte hitta en partner imo.
 
Eftersom vi ändå börjar bli OT här (och jag har lite tråkigt pga längtar efter semester).
Vilka är de positiva machoegenskaperna? Och när missade jag när dessa blev någon form av allmänkunskap? Vad är ens en machoegenskap, positiv eller negativ?

Jag Googlade lite snabbt och hittade att synonymer till macho är grabbig, självgod, sexistisk, nedlåtande, överlägsen.

Och Wiki skriver såhär:

”Begreppet machismo är kopplat till en stark eller överdriven känsla av manlig stolthet och självständighet.[2] Detta levnadsmönster, som är förknippat med tydligt uppdelade könsroller, är särskilt spritt i stadsmiljöer och dess arbetslösa män utan kraft att klara av de traditionella plikterna. Mansrollen karaktäriseras här av en hög grad av självsäkerhet, aggressivitet, styrka, manlig charm och vikten av kvinnoerövringar.[1] Inom denna kultur överdriver eller överskattar en man sin egen manlighet; han har i regel en nedlåtande attityd i förhållande till kvinnor, som ses som mindre värda än män.”

Det är ju så det rinner till i brallan, det hör ni ju direkt.
 
Jag Googlade lite snabbt och hittade att synonymer till macho är grabbig, självgod, sexistisk, nedlåtande, överlägsen.

Och Wiki skriver såhär:

”Begreppet machismo är kopplat till en stark eller överdriven känsla av manlig stolthet och självständighet.[2] Detta levnadsmönster, som är förknippat med tydligt uppdelade könsroller, är särskilt spritt i stadsmiljöer och dess arbetslösa män utan kraft att klara av de traditionella plikterna. Mansrollen karaktäriseras här av en hög grad av självsäkerhet, aggressivitet, styrka, manlig charm och vikten av kvinnoerövringar.[1] Inom denna kultur överdriver eller överskattar en man sin egen manlighet; han har i regel en nedlåtande attityd i förhållande till kvinnor, som ses som mindre värda än män.”

Det är ju så det rinner till i brallan, det hör ni ju direkt.
Jisses så tänd jag blev. Åh förlåt jag glömde två bokstäver "av" ska placeras framför det tredje ordet i meningen
(Och ja det är även min tolkning av ordet macho)
 
Ändå humor att en tråd om avvisande av män och incels helt plötsligt plockas upp och ”osökt” kommer att handla om matchomannen och kvinnors påstådda smak för denne 😆 #kämpa
Med tanke på vem personen i fråga är så är det fullt begripligt. Han har alltid ägnat sig åt den typen av vändningar och begriper aldrig hur han kan få mothugg.
 
Jag tycker det är tydligt att incels är extremt egocentrerade, och att de lätt fastnar i en spiral där de matar sig själva med information som gör att de kan flytta orsaken till och ansvaret för varför de inte tycker om sig själva och sina liv från sig själva, till omvärlden. Skolskjutare gör precis samma sak, även om alla skolskjutare/massmördare inte är incels. Internet har gett dem en plattform där de enkelt kan radikaliseras, precis som sker när terrorgrupper värvar vilsna människor.
Jag tror de flesta av de här männen kan rehabiliteras från sitt sjuka tänkande och få verktyg att hantera det faktum att man inte alltid får allt i livet man vill ha, men att man kan göra mycket för att förbättra sin situation och mående.
Den här videon var för övrigt sjukt bra så jag pluggar den igen!
 
Jag tycker det är tydligt att incels är extremt egocentrerade, och att de lätt fastnar i en spiral där de matar sig själva med information som gör att de kan flytta orsaken till och ansvaret för varför de inte tycker om sig själva och sina liv från sig själva, till omvärlden. Skolskjutare gör precis samma sak, även om alla skolskjutare/massmördare inte är incels. Internet har gett dem en plattform där de enkelt kan radikaliseras, precis som sker när terrorgrupper värvar vilsna människor.
Jag tror de flesta av de här männen kan rehabiliteras från sitt sjuka tänkande och få verktyg att hantera det faktum att man inte alltid får allt i livet man vill ha, men att man kan göra mycket för att förbättra sin situation och mående.
Den här videon var för övrigt sjukt bra så jag pluggar den igen!
Svårt att motivera dem till det. Att det negativa som händer i ens liv är någon annans fel är en extremt lättsåld tanke. Incelrörelsen är bara en av många sådana grupperingar i samhället.

Egentligen är incelrörelsen bara ett kvitto på hur det blir allt vanligare att de som misslyckas i samhället grupperar sig med andra med liknande misslyckande i bagaget för att sedan göda sig med tanken om att det är någon annans fel.
 
I alla tider har människor levt tillsammans i lösa grupper, och vuxna människor av samma kön (gifta som ogifta) har levt tillsammans och haft nära och kärleksfulla relationer.
Såhär hade jag kunnat leva. Känner mig däremot väldigt främmande till att leva i någon form av parrelation.

Har en stark känsla av att det där med tvåsamhet faktiskt nästsn enbart handlar om ingnuggade normer. Å andra sidan är det jag som avviker från normen så jag kanske inte ska tro eller säga så mycket.
 
Är den dålig? Jag förstår inte riktigt incels, speciellt inte i västvärlden. Man kan bli mer eller mindre vad man vill, och väljer att bli en gnällröv. Om absolut ingen vill ha en kanske man får rannsaka sig själv lite iaf.
Boken är dålig ja. Han vill lära känna incels och berätta om deras situation utifrån hur de ser på sin situation själva. Han vill verkligen förstå dem (enligt honom själv). Men jag tycker inte att den klargör något alls.
Dessutom lyser hans egna åsikter igenom. Nu är det ett drygt år sedan jag lyssnade, men för mig kändes det som ytterligare ett skuldbeläggande av kvinnor i största allmänhet, misogynin lurar hela tiden under ytan och det kändes som om han uppmanade till att dessa män borde gå och köpa sex av prostituerade för "att få det avklarat", trots att de själva inte ville göra något som är utan för lagens gränser.

För ett år sedan hade jag kunnat ge bra exempel, men jag har faktiskt aktivt försökt att glömma bort det jag hörde, för jag gillar inte att gå omkring och vara upprörd :D
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 595
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp