Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Dina inlägg blir mer och mer obegripliga. Vad vill du säga? Att den toxiska manskulturen som driver matchokulturen bland män är bra för att vissa matchmän lyckas finna en partner eller?

Machokulturen är mångfacetterad. Det finns beteenden i den som är attraktiva och beteenden som är mindre attraktiva. Det är komplext.

De flesta svenska män skulle må bra av att ta till sig positiva machoegenskaper för de är alldeles för flata.
 
Machokulturen är mångfacetterad. Det finns beteenden i den som är attraktiva och beteenden som är mindre attraktiva. Det är komplext.

De flesta svenska män skulle må bra av att ta till sig positiva machoegenskaper för de är alldeles för flata.

Du har dragit detta trams på Buke förut men under annat namn. Det gick inte hem då, och det kommer inte att gå hem nu.
 
Machokulturen är mångfacetterad. Det finns beteenden i den som är attraktiva och beteenden som är mindre attraktiva. Det är komplext.

De flesta svenska män skulle må bra av att ta till sig positiva machoegenskaper för de är alldeles för flata.
Macho är det mest meningslösa som finns!
Om en tjej bara skulle gilla mig för att jag är macho, vad meningslöst grund att bygga ett förhållande på.
 
Machokulturen är mångfacetterad. Det finns beteenden i den som är attraktiva och beteenden som är mindre attraktiva. Det är komplext.

De flesta svenska män skulle må bra av att ta till sig positiva machoegenskaper för de är alldeles för flata.
Eftersom vi ändå börjar bli OT här (och jag har lite tråkigt pga längtar efter semester).
Vilka är de positiva machoegenskaperna? Och när missade jag när dessa blev någon form av allmänkunskap? Vad är ens en machoegenskap, positiv eller negativ?
 
Macho är det mest meningslösa som finns!
Om en tjej bara skulle gilla mig för att jag är macho, vad meningslöst grund att bygga ett förhållande på.

Fast begreppet "macho" är som ett svart skynke för många så det blir bara meningslöst att diskutera. Bättre att bryta ner machorollen och tala om vad i den som är positivt respektive negativt för män.

Om man inte ser något positivt har man tänkt för lite, om man nu tänkt över huvud taget.
 
Eftersom vi ändå börjar bli OT här (och jag har lite tråkigt pga längtar efter semester).
Vilka är de positiva machoegenskaperna? Och när missade jag när dessa blev någon form av allmänkunskap? Vad är ens en machoegenskap, positiv eller negativ?

En positiv machoegenskap är att ta ansvar och att inte skylla på andra. Detta är fundamentalt inom en sådan kultur.
 
Fast begreppet "macho" är som ett svart skynke för många så det blir bara meningslöst att diskutera. Bättre att bryta ner machorollen och tala om vad i den som är positivt respektive negativt för män.

Om man inte ser något positivt har man tänkt för lite, om man nu tänkt över huvud taget.
Så vilka machoroller tycker du att det finns?
Och jag lär mig gärna om vilka positiva sidor som finns i denna macho roll du tycker är positiv.
 
En positiv machoegenskap är att ta ansvar och att inte skylla på andra. Detta är fundamentalt inom en sådan kultur.
Alltså något som en ganska normalt funtad människa gör ungefär dagligen?
Yaaay jag är också macho! (Fast det är väl egentligen negativt att vara macho? Ska sluta ta ansvar för mina handlingar framöver så jag inte utvecklar ett stort macho-ego och råkar göra något dumt framöver)

Ännu mer OT. Jag vill stava det "matcho", det känns mer rimligt....
 
Ska vi inte bara göra en egen tråd till dig igen som för nåt år sedan? Så kan du bestämma ämne där och vi som orkar kan svara. Så slipper du leta upp en gammal tråd som denna som bara spårar ur. Å andra sidan känns det bara kul om det blir mer poesi. Men då kanske du drar? För poesi kanske inte är så macho?
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 598
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp