Kaninår/människoår?

saddi

Trådstartare
Min kanin fyller 7år idag och jag undrar hur många år det är i "kaninår"?
Han måste ju vara riktigt gammal? :eek::p
 
Sv: Kaninår/människoår?

Jag har också tänkt på det. Enligt ett norskt forum så säger dom att ett människoår är som 8 - 9 kaninår, men på ett svenskt forum så säger man att det är 10 kaninår.
Så runt där någonstans ;).

Dock tycker jag personligen att 10 år är lite väl mycket, så jag tycker 9 passar bättre. :)
Om man räknar som jag vill så fyller din kanin 63 år idag :D.

Varför jag tycker så är för att min kanin blev 13 år, och hur många människor blir 130 år? (inte för att han var en människa, men ändå) Då känns det iaf LITE mer logiskt att han blev ungefär 117 år ;).

Och tänk då världens äldsta som blev 18 år, 180 år skulle den ha blivit då alltså :D haha. Eller 162 år, fast det är ju väldigt mycket det med, så tja, vetifan hur man ska räkna för att det ska bli logiskt :D.
Men medelåldern för en kanin är ju 7 - 8 år, så det kanske stämmer ändå.

Men hundår är ju att man gångrar med 7, så om man säger att en hund blir 13 år så är den ju 91 år. Tja, ja, jag vet inte :D

HERREGUD, vad jag svamlar, nu ska jag hålla käften! Promise! :angel:
 
Sv: Kaninår/människoår?

Hohoho vilket fantastiskt roligt inlägg :) Jag är så lättroad ikväll! :D

Jag googlade lite och fick fram att det var allt mellan 7-12 människoår så jag håller med Nagellacksberoende (hur fasen kom du på det namnet? :p )
 
Sv: Kaninår/människoår?

Haha, glad att man kan roa någon :angel:.

Nagelacksberoende med ett L, om jag får be :angel:. Tja du, jag använde väldigt mycket nagellack en period :D.
 
Sv: Kaninår/människoår?

Pft, jag stavade ju fel när jag registrerade mig :angel: :D.
Det har jag dock inte erkänt förens ... NU :angel:, har alltid sagt att det "ska bara vara så :mad:" när någon har frågat... :rofl:
 
Sv: Kaninår/människoår?

Beror väl på vad det är för kaninras ;)

Jag var med min dvärgkanin till veterinären när han var 4 år, så säger veterinären: "ja det var ju en riktig gammal gubbe". :eek: Behöver jag tala om att vi blev förolämpade. Nu är han 7 år och han är fortfarande inte gammal, däremot gubbig, en riktig snuskgubbe faktiskt. :D

För övrigt räknar jag med 8 år, men jag förväntar mig även en lång livslängd. :p
 
Sv: Kaninår/människoår?

Diggar Nagelackberoende's inlägg :rofl:

Vet inte exakt hur många kaninår det går på ett människoår, men vet. sa att kaniner brukar bli typ 6-8 år, iaf såna som jag hade, men de blev 6 (pga tumör), 8 resp 9,5 år. Så din är rätt så gammal :cry:
 
Sv: Kaninår/människoår?

kl

När jag var hos veterinären med min kanin sa han;

"-Oj, hon måste vara gamml. 8-9 år?"

Jag: "-Hehe, hon är 14"

"-Oj då har du fått en hel del bonusår med henne."

Hon blev 14½ och var pigg som en mört och levde som en hund till sin sista dag.:love:
 
Sv: Kaninår/människoår?

Åh vad kul att få ha henne så länge! :)

Hoppas Nalle blir så gammal också, fast han kommer nog inte gilla att flytta med mig när jag flyttar hemifrån sen isåfall.. :angel:
 
Sv: Kaninår/människoår?

Diggar Nagelackberoende's inlägg :rofl:

Vet inte exakt hur många kaninår det går på ett människoår, men vet. sa att kaniner brukar bli typ 6-8 år, iaf såna som jag hade, men de blev 6 (pga tumör), 8 resp 9,5 år. Så din är rätt så gammal :cry:

Jo, jag vet. Det märks på honom:(

fast han är fortfarande världens bortskämdaste och stönigaste kanin, om jag tar frukost innan honom sitter han och slänger iväg matskålen ända tills han får mat. Grymt irriterande när man är morgongrinig! :mad:

När vi la om golvet i köket så han fick stå i vardagsrummet i 2 dagar åt han inte på hela tiden:smirk: När pappa råkade köpa fel mat till honom vägrade han också äta. :smirk:
Får han inte "rätt" godis (Brago-kex) så kan det lika gärna kvitta, han är så stönig! :D
 
Sv: Kaninår/människoår?

Åh vad kul att få ha henne så länge! :)

Hoppas Nalle blir så gammal också, fast han kommer nog inte gilla att flytta med mig när jag flyttar hemifrån sen isåfall.. :angel:

Ronja flyttade 6 gånger i sitt liv, varav 1 av dom var en flytt på 100 mil.
Dock var hon mer hund än kanin.

Var jämt lös, följde med på promenad, gick på låda, stampade för att få komma upp i siffan, osv osv.

Usch vad jag saknar henne.

Glömmer aldrig när hon satte hunden på plats!:D
 
Sv: Kaninår/människoår?

HAha vad roligt att jag hittade den här gamla tråden! :bump:

Tror ni inte kaningubben lever än? Haha jooorå! :D
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 562
Senast: KesoNeso
·
Småbarn Vår tjej fyller 5 på söndag och är inne i någon otroligt känslig period. Minsta lilla sak ger enorma reaktioner med skrik, gråt och...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har gått 10 år sedan Saga Scott blev en tittarfavorit i dokussåpan Paradise Hotel. Efter en tid i rampljuset försvann hon och det är...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp