Kaninår/människoår?

Sv: Kaninår/människoår?

Jag tror att max åtta år per år stämmer. Min är sex och hon är attans så spänstig, mer 48 än 60 år om vi säger så. Dessutom verkar hon ännu inte ha lärt sig att dra lärdom av sina misstag..
 
Sv: Kaninår/människoår?

HAha vad roligt att jag hittade den här gamla tråden! :bump:

Tror ni inte kaningubben lever än? Haha jooorå! :D

Vad underbart! Då är han väl nästan 13 år snart?
Önskar att mina kaninisar också kommer leva så länge!

Edit: Vafan jag fick det till att tråden var postad -04 haha, men nästan 10 år ju inte fy skam heller!
 
Sv: Kaninår/människoår?

Beror väl på vad det är för kaninras ;)

Jag var med min dvärgkanin till veterinären när han var 4 år, så säger veterinären: "ja det var ju en riktig gammal gubbe". :eek: Behöver jag tala om att vi blev förolämpade. Nu är han 7 år och han är fortfarande inte gammal, däremot gubbig, en riktig snuskgubbe faktiskt. :D

För övrigt räknar jag med 8 år, men jag förväntar mig även en lång livslängd. :p

Beror snarare på grymt icke-kaninkunnig veterinär än på rasen.

Jag vet att tråden är gammal, men skulle säga typ 8-9 år.
 
Sv: Kaninår/människoår?

Fast trodde veterinären att det var en belgisk jätte (haha) kanske det hade klassats som ganska gammalt :p
Olika raser blir ju faktiskt olika gamla. Mindre kaniner brukar väl som regel leva längre än jättarna?

Sedna: Samma sak hände mig, en veterinär kallade min dvärgvädur "en fin gammal dam" när jag till och med hade sagt att hon bara var 4.
 
Sv: Kaninår/människoår?

Anser inte 4 vara gammalt på en belgisk jätte heller. Om olika kaninraser blir olika gamla vet jag faktiskt inte. Kanske.

Första året stämmer det ju inte med oavsett. En hona bör vara ca 1 år vid första parningen. 8-10 år vid första barnet stämmer ju knappast på människa (tack och lov).
 
Sv: Kaninår/människoår?

Grattis till din gamla kanin!!!

Min är snart 7, och usch jag tycker han börjar tackla av nu :( Visserligen ser dom inte så roliga ut just i värsta pälsfällningen, men han är så go, hoppas han lever länge till och kan glädja barnen jag jobbar med på särskolan!!! Och han är så snäll och rolig, och så är han kär i katten, ha ha!
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: KesoNeso
·
Ekonomi & Juridik Det börjar bli riktigt dyrt att hålla häst. Av nyfikenhet undrar jag nedan, om någon vill svara. 1 Var i Sverige har du hästen? 2 Hur...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 536
Senast: grodan21
·
Småbarn Vår tjej fyller 5 på söndag och är inne i någon otroligt känslig period. Minsta lilla sak ger enorma reaktioner med skrik, gråt och...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp