Bukefalos 28 år!

Kaninavel/marsvinsavel

R

Real_Life

Vinner man nåt på det?
Skulle vilja börja föda upp nåt av det i väntan på att ha råd och tid med Cavalier King Charles Spaniel :bump: :love:
 
Va?
Fatta inte va du menar :p
Har funderat på minigrisar också :p men det får jag nog inte här :crazy:
 
Måste du vinna något på det?
Räcker det inte med att du har kul och att djuren trivs?
 
Jo självklart men jag menar "vinna nåt på det" som att NÅN vill köpa djuren, kan ju inte ha hur många som helst :p
 
Om du behöver en avel kanin har jag 2 stycken att bjuda p´å ,eller ialafall en. Han heter Gundvalld och är en petig Fransk mini vädur. Jättesöt faktist men han hatarf vatten, Snö, ochibland skugga, ! :cool:
 
jag menar att forumet 'andra djur' skulle nog passa bättre för din fråga.
 
Jag hade, eller har i mindre skala kaninuppfödning.
Tjänar på det i pengaväg, nja, tror inte det om det inte är så att det har väldigt flyt.
Visst behöver det inte vara så svårt att få sålt djur, jag har aldrig haft problem med det. Men jag har också haft mycket fina renrasiga Hermeliner som är ganska så eftertraktade. Det beror alltså på vad du har för ras, färg och hur pass bra djuren är som du avlar på och hur pass bra djuren blir som du föder upp.
Men det är förbannat kul att åka på utställningar och vinna priser för egna uppfödda kaniner eller att se hur alla ungar i en kull utvecklas! ;)
Marsvinsavel har jag ingen erfarenhet om, men själv tycker jag att marsvin är ganska trista, sen kan du ju ha kaninerna utomhus vilket jag tycker är en fördel!
 
Ja det är det, att dom kan vara ute, som är det som gör att jag helst vill ha kaniner :)
Annars blir dom väl att ta en jäkla massa plats efter något år :rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 888
Senast: Bison
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 855
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp