Bukefalos 28 år!

Kaniner!!*bildtråd*

Sv: Kaniner!!*bildtråd*

kl

Här kommer mitt lilla monster Snövit. :love:

DSCN0022.jpg


DSCN0178.jpg
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Här kommer på min franska vädurar.

Våfflan till vänster och Bamse till höger

20785093.jpg


Ska fixa bilder på mina andra kaniner senare.
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Mina kaniner, Zorro (svarta) och Zvea:

5671282.jpg

20825180.jpg

20825179.jpg


Jag försöker få tag på Zorro i utegården:D
20825182.jpg

:D Ska bygga en finare utegård snart, det där är gamla hönsgården.

Här är min systers folkilskna kanin:
20825183.jpg

När hon skulle flytta ville hon inte ha kvar den. Men hon hade en tanke om att ha den i lägenheten i bur om 40x60x40...nejdu sa jag, då tar jag hellre skrället. Någon som har en aning om vad han kan vara för ras? Han är troligen inavlad också :crazy:
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Här är min systers folkilskna kanin:
20825183.jpg

När hon skulle flytta ville hon inte ha kvar den. Men hon hade en tanke om att ha den i lägenheten i bur om 40x60x40...nejdu sa jag, då tar jag hellre skrället. Någon som har en aning om vad han kan vara för ras? Han är troligen inavlad också :crazy:

Att han är inavlad i sig, är inget direkt fel.
Kaniner är väldigt motståndskraftiga mot inavel.
Det kan aldrig dyka upp något helt okänd, ex ett extra ben osv, enbart pga inaveln.
Vid planerad inavel, kan man få reda på vad kaninen bär på för anlag, både bra och dåliga.
På så sätt kan man ta ur kaniner ur avel, som ex visar sig bära på bettfel.

Hm, 40*60*40 är inte en laglig bur för fem öre!
Min guldhamster har större bur än så! :cry:
En kanin under 3kg, ska ha en minsta boyta på 0,5kvm och minsta höjd 50cm.
40*60cm ger enbart en yta på 0,24kvm.
Så jag är glad att kaninen fick flytta till dig, istället för att sitta och plågas i en yttepytteliten bur.
Vad han är för ras?
Ja, han är iaf en solklar korsning.
Skulle tippa på korsning mellan dvärgvädur och hermelin, vilket är det vanligaste.
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Att han är inavlad i sig, är inget direkt fel.
Kaniner är väldigt motståndskraftiga mot inavel.
Det kan aldrig dyka upp något helt okänd, ex ett extra ben osv, enbart pga inaveln.
Vid planerad inavel, kan man få reda på vad kaninen bär på för anlag, både bra och dåliga.
På så sätt kan man ta ur kaniner ur avel, som ex visar sig bära på bettfel.

Hm, 40*60*40 är inte en laglig bur för fem öre!
Min guldhamster har större bur än så! :cry:
En kanin under 3kg, ska ha en minsta boyta på 0,5kvm och minsta höjd 50cm.
40*60cm ger enbart en yta på 0,24kvm.
Så jag är glad att kaninen fick flytta till dig, istället för att sitta och plågas i en yttepytteliten bur.
Vad han är för ras?
Ja, han är iaf en solklar korsning.
Skulle tippa på korsning mellan dvärgvädur och hermelin, vilket är det vanligaste.

Tack för svar :bow:

Jag sa åt henne att kaninen inte kunde bo i den buren, men då hänvisar hon till den som gett kaninen till henne (som också då låtit sina kaniner para hej vilt) och som hon fått buren av säger att buren är köpt som kaninbur :crazy:. Nähä säger hon, kan den bo på en yta 1x1 meter med kompostgaller i lägenheten med tidningar som underlag?

Jag höll på att bli galen! Hon hade velat att jag skulle ta kaninen en längre tid, men jag var motsträvig då jag har två egna. Men men, han har det nog bättre hos mig.

Hos mig har han en yta om 1x2 meter cirka, inget tak. Hus att sitta på osv. Är det för litet tro? Sen kommer vi bygga en mer seriös utegård, så att de kan gå ut och in som de vill när vädret tillåter.

På kuppen var han lite osäker på folk som liten men syrran tolkade hans kroppsspråk som att han var aggressiv. På dagarna fick han springa i en hästbox, på natten sova i buren. Men när de skulle fånga honom använde de ett minst sagt udda redskap.

Nämligen en FISKEHÅV!

Så ja, sträcker jag ner handen i hans hem får jag mig ett ordentligt hugg :(
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

1x2 meter låter väldigt bra. :)
Jo, jag har haft en sådan folkilsken kanin jag med.
Hon omplacerades och bor i en jättestor hage med flera andra kaniner som inte heller är särskilt förtjusta i mänsklig kontakt, och lever livet.
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Vilka superfina kaniner alla har!! :love:
Här är mitt lilla gull! En Rex som heter Åska! :laugh:
Hon är 3 och ett halvt och är inte superkelig tyvärr, men det börjar bli bättre nu när hon är lite äldre!

20846262.jpg


20846261.jpg


20846263.jpg
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Min förra kanin:
Daisy.jpg


Inte en kanin, men en liten harunge som bådde i våran hästhage ett tag:
DSC_08542008-03-15_18-48-41Ellinor_hallett.jpg
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Åh vilka söta :)

Här kommer en bild på en av mina 5 kaninungar
21080477.jpg


Här är mamman
20846960.jpg


Och pappan
19074319.jpg


Och min andra hankanin, som är väldigt, väldigt, väldigt skygg för allt som rör sig :crazy:
19074317.jpg
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

*knapplån*

Här är mina skruttar!
Kitty och Kenny

Killer Kenny:love:

Kaxiga Kitty


Och nytillskottet Fräcka Frillan! (Trasselsudds Åskaria)
frill.jpg

IMG_0958.JPG

IMG_0959-1.JPG
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Va söta små pälsklingar alla har!!:love:

Här är mina ninisar, Tova & Stampe Lauri Jr.
20529255.jpg

//Jonni
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*



Hampus - Enligt djuraffären är han Hermelin kanin (men jag är tveksam) och han hamnade hos mig när djuraffären bestämde sig för att avliva honom på grund av blindhet (detta är jag ännu mer tveksam till, är övertygad om att han är seende). Numera bor han dock hos min mamma i en stor hembyggd bur och springer lös i halva huset förrutom på natten.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Stinaelin
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Blyger
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp