Bukefalos 28 år!

Kaniner!!*bildtråd*

Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Enligt vad jag förstod blev han mobbad av de större kaninerna (han hade massa små sår och varbölder) och dessutom hade han sprungit in i plexiglaset mellan burarna (antagligen i panik eller för att försöka unkomma sina plågoandar) men de trodde att det berodde på att han inte såg som han skulle. Och eftersom de inte ville/kunde sälja en blind kanin skulle han avlivas, då var han ca. 10 veckor.
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Har några kaninfrågor som jag hoppas någon kan svara på;

Jag har en hona (12 veckor) och en hane (½ år), dom går nu i varsinn bur.
Meningen var att jag skulle ha dem tillsammans, men jag vill ju inte ha kaninungar. Trivs kaniner ensamma eller vill de helst vara tillsammans med varandra?

Ang foder så har jag hört olika uttalanden. Vissa säger att fri tillgång på hö, samt halm, gräs + rotfrukter räcker, och att pellets gör kaninerna dåliga i magen. Andra säger att pellets är nödvändigt för att kaninen ska få i sig alla vitaminer/mineraler som behövs.
Vad stämmer?
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Här är min och min systers kanin:) Det är en lejon(huvad?) kanin.
Född den 19 feb:):love:

21201627.jpg
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

Men jösses. :crazy:
Av din beskrivning tycker jag inte att det låter som att han är blind/ har nedsatt syn. Kaniner ser dåligt på nära håll och en plexiglasskiva är ju inte alltid så himla lätt att se, särskilt inte i en djuraffär där belysningen ofta är lite dålig.
Men vad är det för jädrans djuraffär som har djuren ihop, trots att de inte kommer överens? :mad: Tur att du tog hand om honom. :bow:
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

När jag först hade honom tyckte han om att kissa i min skinnsoffa, för att förhindra detta försökte jag tusentals sätt att blockera soffan med kuddar, wellpapp, stolar och var det ett hål någonstans på bara 1 dm så hittade han det direkt och försökte hoppa upp. Annars brukade han roa sig med att försöka hoppa upp på soffryggen eller springa i åttor runt stolsben. Det är mycket möjligt att en blind kanin kan lära sig att ta sig runt men jag tycker isåfall att jag någongång borde sett något tecken på att han inte ser vad han har runt omkring sig men det har jag inte. :)
 
Sv: Kaniner!!*bildtråd*

*kl*

Lite nya bilder på kaninerna.

Popcorn:
16638_1211143940.jpg

98039_1211140395.jpg

Pricken:
33663_1211143881.jpg

58091_1211143896.jpg


Bilderna är från då jag började hoppa igång dom efter vintern.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Stinaelin
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Blyger
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp