Bukefalos 28 år!

Kaninfoder

R

Raeman

Jag har gett våran kanin Pretty Pets men idag köpte jag Xtra Vital. Nån som har något bra/dåligt att säga om de olika sorterna? Gjorde jag rätt som böt? Xtra Vital skulle vara ett foder med lågt fettinnehåll stod det på påsen. Och det var billigare också. :angel:

M.
 
Hej! Ger du dina kaniner bara bland foder?? eller får dom havre också jag brukar blanda mina kaniners foder själv det är biligare och bätre! =0) fast det går bra med fördig blandat också! =0)
 
Jag blandade själv i början men det var så jobbigt :angel: jag är så dålig på kaninmat... Jag hade kanin när jag var liten och nu har jag "tagit över" min kompis kanin för ett halvår sen. Kunskaperna är inte så stora om man säger så :crazy:

Hon äter "färdigmat" och så får hon hö såklart (fri tillgång) och grönsaker. Ibland lite knäckebröd. Brukar ge henne sån där pinne som man hänger i gallret som hon får gnaga på, med massa gott på, emellanåt.

M.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 935
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 178
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 420
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 142
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp