Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Min kära mamma har helt klart saker att bearbeta fortfarande.

Fick skjuts idag och så kom vi in på helgen och en massa annat och jag sa nåt i stil med att jag försökte i min ensamhet att dricka med måtta, men att det inte alls gick.
Då kläcker hon ur sig "och så ljög du oss rätt upp i ansiktet, jag hoppas verkligen inte det händer igen".

Kom inte på nåt vettigt att säga tyvärr. Försöker att ruska av det och inte släppa det för nära inpå som min terapeut lärde mig.

Jag tänker att alkoholism är en sjukdom och att det var den som ljög ♥️ det var inte du, som person
 
Jo så är det ju. Ska försöka lägga fram det så om hon drar upp det igen.
Det är ju liksom inget jag är stolt över att jag gjort. Som nykter är jag en väldigt ärlig person...
Har hon gått något på något anhörigmöte eller så? Som du säger verkar det ju finnas lite att bearbeta där. Ett annat sätt kan ju också vara att helt enkelt säga: - Nej det hoppas jag också. Att vara aktiv alkoholist är ju inte något man drömmer om att vara...
 
Har hon gått något på något anhörigmöte eller så? Som du säger verkar det ju finnas lite att bearbeta där. Ett annat sätt kan ju också vara att helt enkelt säga: - Nej det hoppas jag också. Att vara aktiv alkoholist är ju inte något man drömmer om att vara...

Hon och pappa gick i början. Men sen slutade dom av nån anledning...
Ja det där var ett ett riktigt bra motsvar!
 
Min kära mamma har helt klart saker att bearbeta fortfarande.

Fick skjuts idag och så kom vi in på helgen och en massa annat och jag sa nåt i stil med att jag försökte i min ensamhet att dricka med måtta, men att det inte alls gick.
Då kläcker hon ur sig "och så ljög du oss rätt upp i ansiktet, jag hoppas verkligen inte det händer igen".

Kom inte på nåt vettigt att säga tyvärr. Försöker att ruska av det och inte släppa det för nära inpå som min terapeut lärde mig.
Det som är gjort är gjort. Det är sjukt orättvist att skamma något som inte går att ändra på, när du redan gjort det du kan för att göra rätt nu. Man får vara sårad och besviken, det är mänskligt att ha känslor långt efter the fact. Men som vuxen (i synnerhet som förälder, kan jag tycka) är det ens eget ansvar att bearbeta de känslorna. Er relation har ju ingenting att vinna på att du känner skuld för något du gjort tidigare. Speciellt inte när du var sjuk.

Jag tycker du är grym. Men det tror jag att du redan har förstått! 🥰
 
Igår var jag på middag med mitt extrajobb, trodde det bara skulle vara vi 3, men dom hade med sina sambos också.

Jättegod mat och jättetrevliga personer, men jag funkar inte i såna här sociala sammanhang, redan innan middagen satt jag och tänkte att jag vill hem, är så himla socialt akward :(

Har lätt ångest efter kvällen och kommer inte utsätta mig för det igen 🙃

Dom ska ut och äta nu i december igen och jag fick frågan om jag ville följa med.
Men tackade nej, det är liksom inte värt att utsätta mig själv för några triggers eller risk för ångest.

Mår extremt bra just nu och så vill jag gärna fortsätta ha det ett tag till 😁
 
Var på möte igår, det var alldeles för längesen! Det var ett fint möte, vi pratade lite om jävulen på axeln, att den finns kvar där trots nykterhet i några år.

Om relationer, hur mycket enklare det har blivit att se vilka som faktiskt är ens personer, och vilka som man kan vaska :) och om relationen till sig själv, självkänsla och självförtroende.

Life is good!
 
Var på möte igår, det var alldeles för längesen! Det var ett fint möte, vi pratade lite om jävulen på axeln, att den finns kvar där trots nykterhet i några år.

Om relationer, hur mycket enklare det har blivit att se vilka som faktiskt är ens personer, och vilka som man kan vaska :) och om relationen till sig själv, självkänsla och självförtroende.

Life is good!
Klok. Som alltid :) !
 
God Jul till mig själv, velat ha denna länge. Terapeuten brukade läsa ur den på våra tisdagsmöten ☺️
1000029260.jpg
 
Var på möte igår, det var alldeles för längesen! Det var ett fint möte, vi pratade lite om jävulen på axeln, att den finns kvar där trots nykterhet i några år.

Om relationer, hur mycket enklare det har blivit att se vilka som faktiskt är ens personer, och vilka som man kan vaska :) och om relationen till sig själv, självkänsla och självförtroende.

Life is good!
Känner ju inte dig alls men du framstår verkligen som en otroligt klok och härlig människa. Ville bara säga det☺️.

Ljuvligt att läsa att det nyktra livet känns enklare❤️.
 
Var hos mina föräldrar igår.

Mamma visade upp ett sms hon skrivit till en väninna, minns inte exakt vad det stod, men nåt i stil med: "Ja, jag vet ju inte om pepp är nykter, alkoholister är ju så bra på ljuga och dölja".

Reagerade inte så mycket när jag läste det, det var mer hennes sätt att pusha efter jag läst; såg du det jag skrev?!

"Ja jag såg, du får inte hålla på att sätta över dina känslor på mig, du har din resa, jag har min. Det finns inget jag kan göra för att övertyga dig."
Då muttrade hon 😁

Skriver bara för att ha det uppskrivet här, det rinner ändå av mig rätt fort även om jag blir sjukt irriterad just i stunden.
 
Var hos mina föräldrar igår.

Mamma visade upp ett sms hon skrivit till en väninna, minns inte exakt vad det stod, men nåt i stil med: "Ja, jag vet ju inte om pepp är nykter, alkoholister är ju så bra på ljuga och dölja".

Reagerade inte så mycket när jag läste det, det var mer hennes sätt att pusha efter jag läst; såg du det jag skrev?!

"Ja jag såg, du får inte hålla på att sätta över dina känslor på mig, du har din resa, jag har min. Det finns inget jag kan göra för att övertyga dig."
Då muttrade hon 😁

Skriver bara för att ha det uppskrivet här, det rinner ändå av mig rätt fort även om jag blir sjukt irriterad just i stunden.
Men fy vad drygt och faktiskt ganska elakt. Hon behöver nog gå i terapi. Skönt att det rinner av dig ändå och att du kan ge vettiga svar tillbaka. Du är bäst.
 
Men fy vad drygt och faktiskt ganska elakt. Hon behöver nog gå i terapi. Skönt att det rinner av dig ändå och att du kan ge vettiga svar tillbaka. Du är bäst.

Jag håller med om att det var väldigt elakt. Inte bara att skriva utan att visa dig också.

Vad fult gjort. Bra att du stod på dig!

Oj, vad elakt. Vet inte vad som var värst, att hon skrivit så eller att hon faktiskt visade dig det. Absolut att hon säkert behöver bearbeta och ventilera men håll dig utanför det. Usch…

Håller med er alla. Kommer nog aldrig få henne att gå i terapi, de går ju inte ens på anhörigträffar nu. Men men.
Jag vet att jag är nykter, jag vet att jag mår bra, det är huvudsaken!
 
Håller med resten, tycker det var både elakt och onödigt att visa dig.

Hon får tänka de tankar hon har och hon behöver säkert ventilera men väldigt ofint att dra in dig i det.

Skulle ha blivit väldigt arg om jag varit du (och då blir jag väldigt sällan arg). Bra gjort att du klarade av att hålla dig lugn!
 
Håller med resten, tycker det var både elakt och onödigt att visa dig.

Hon får tänka de tankar hon har och hon behöver säkert ventilera men väldigt ofint att dra in dig i det.

Skulle ha blivit väldigt arg om jag varit du (och då blir jag väldigt sällan arg). Bra gjort att du klarade av att hålla dig lugn!

Jag fräste nog lite 😁 jag drar igång och blir arg ganska fort när det kommer till min nykterhet. Men tycker jag fick fram det jag ville säga tydligt och hon blev ju tyst efter det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp