Bukefalos 28 år!

Tindra91

Trådstartare
Jag har fått en kapson, men har ingen aning om hur jag kan använda den :angel:. Den har käkrem, nosremmen är i mjukt i lädret med tre ringar på.

Jag tror att ringen i mitten kan användas för att fästa longerlinan, men kan den användas till att rida bettlöst? Fäster jag i så fall tyglarna i de yttre ringarna?
 
Sv: Kapson

En kapson är främst till att användas vid arbete för hand. så som tex. longering.
Jag rider aldrig på kapson.
Det finns en hel del filmer på youtube som du kan inspereas av.
 
Sv: Kapson

Kapson går att använda till både longering, arbete vid hand och att rida bettlöst. Sök på tex youtube så hittar du många tips på hur du kan använda den.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Takire
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 857
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 065
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp