Sv: Karens

Karens för vad? Ett sto som vaccinerats mot abortvirus ska ju varken tävlas eller slaktas.

Ingen veterinär har sagt ett ord om någon form av karens de gånger mitt sto vaccinerats.
 
Sv: Karens

Karens för vad? Ett sto som vaccinerats mot abortvirus ska ju varken tävlas eller slaktas.

Ingen veterinär har sagt ett ord om någon form av karens de gånger mitt sto vaccinerats.

Tävla kan man väl göra?

Men jag tänker mest på träningen nästa vecka, ska de vila efter sprutan? Hur många dagar?
 
Sv: Karens

Eftersom man sprutar mot abortvirus i 5e, 7e och 9e dräktighetsmånaden så NEJ du får inte tävla.

Från TR 1 Gemensamma bestämmelser:
Dräktigt sto i 5–11 månaden eller sto med föl yngre än 4 månader får inte delta i tävling.
 
Sv: Karens

Det var precis så jag menade.

Vila har ingen vet sagt ett ord om till mig men jag har bara promenadridit under dräktigheten.
 
Sv: Karens

Efter en injektion är det minst 96 timmars karens (4 dygn) för tävling.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag roar mig ofta med att titta på aquascape klipp. Nåt som dykt upp ofta nu är scapes med "svävande stenar". Det ser urläckert ut och...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel
Hästnyheter På flera platser i Sverige har det smittsamma hästviruset EHV-1, även kallat abortvirus, konstaterats. Än så läge har inga travstall...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett omfattande vulkanutbrott har startat på isländska Reykjaneshalvön, norr om staden Grindavik. Lava sprutar högt ut ur sprickan som är...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp