Bukefalos 28 år!

Karin vill behålla sin taggtråd

Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Billigare och mindre jobb än att byta ut allt, antar jag...:crazy: Tyvärr finns det jättemycket hästar bakom taggtråd där jag bor :(...
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Finns bara ekonomiska skäl, inga andra försvar.....:mad:
Har haft en sto som sprang genom eltråden och genom bredvidliggande hagstaket med traggtråd när hon blev skrämd av åskan vid ett tillfälle. Hon gick förmodligen omkull i allt detta och det fanns knappt en kvadratdecimeter utan sår över hela kroppen, förutom att hon hade ett par rejäla sår på ena bakbenet som fick sys. Konvalescensen blev ungefär fyra månader. Hon har varken före eller efter sprungit genom några staket.....allt kan hända och jag ser ingen anledning att ha taggtråd!
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Sen ursäkten att det inte går att ha elstängsel på grund av vattnet. Varför inte ha trästaket?
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Taggtråd är bara onödigt!
Än sen om dina hästar tydligen inte gjort sig illa under de 44år du haft dem-De kan ända göra sig illa imorgon!

SÅ dyrt och jobbigt är det inte att byta till elstängsel (förresten kan hon ju ha trästaket på strandängarna)
Eller jo-möjligtvis är hon inte så sugen på att själv ta ner(=röra) taggtråden...
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Taggtråd blir ju inte förbjudet bara för att det är roligt att förbjuda saker... Det har blivit fruktansvärda skador pga taggtråd. Det borde vara självklart att inte ha något sådant..
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Jag är ingen anhängare av taggtråd men har ni sett vad ett elrep kan ge för skador ?

Där det skär av senor och huden in till skelettet och bara skalar av huden ?

Mia
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Och vad ? Trästaket på 10-20-30 hektar ? Eller järntråd (billigt men syns dåligt )eller kolfiber och det har inte många människor råd med ?

Mia
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Men vem vågar riskera att ha taggtråd till sina hästar?? Trodde inte det existerade nuförtiden :eek:
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

KL

Jag håller på Karin i detta fallet. Jag är absolut ingen anhängare, men kan det dokumentaras år tillbaka atyt inga hästar farit illa så ok.

Jag har elrep och tråd. Haft skador på flera där tråden gått igenom ned till benet. Genom senor som ej kunnat sys ihop.
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Hos mig e det en som har både elstängsel och taggtråd:eek:. Fruktansvärt, mellan eltråden och tragg e det ca 1cm. Och sen ska hon ha fårstängsel oxå på ett ställe.
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Och hur ser benet ut efter att hästen fastnat i fårstängslet?
Troligen inte vackert...

Men fårstängsel är ok:crazy:
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Jag kan inte fatta att hon vågar har det till sina hästar...
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Billigare och mindre jobb än att byta ut allt, antar jag...:crazy: Tyvärr finns det jättemycket hästar bakom taggtråd där jag bor :(...

men hästarna kan skada sig mer än kor, det är till för kor
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

jag är ingen anhängare av taggtråd men har ni sett vad ett elrep kan ge för skador ?

Där det skär av senor och huden in till skelettet och bara skalar av huden ?

Mia

men inte vita trÅdar med el i ;o
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Hästar kan skadar sig illa på alla typer av stängsel. Kan väl inte direkt påstå att elrep/tråd är speciellt snälla heller då de inte går av.
Ttasselhjort.jpg


När jag sommarjobbade och valackerna sprängde hagen skadades 8/15 mer eller mindre på eltråden.
Inte ens trästaket är snällt, hästar kan bryta benen på de också eller få hemska sticksår.

Tycker gott Karin kan få ha kvar taggtråden, men där den måste lagas och bytas behöver man ju inte sätta ny taggtråd!
De otäcka är ju om staketet är så gammalt och har börjat rosta kan de ju ge hemska infektioner om någon skadas.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 669
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok För mig att lämna buke. Fick en trofé för någon vecka sedan, 19 år. Helt galet 😅 Jag är så glad för alla människor jag lärt känna och...
Svar
13
· Visningar
2 278
Senast: Fetaost
·
  • Artikel
Radannons Bli en i vårt goa gäng! Har du egen 🐴häst🐴/hästar eller bedriver eller vill starta mindre 🐎 hästverksamhet 🐎har vi ett antal boxplatser...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Tulle_2022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp