Karlabarnen - Från födsel till flytt

Alla har ökat 220-280 gram på 5 dagar och har med råge dubblat sin födselvikt. Daud som är störst väger nu 1065 gram, även Rost har klättrat upp över kilot.

En vecka senare är Daud uppe i 1390 gram, och minsta ligger på 1190. De växer som monster, har nu börjat få äventyrspromenader lösa i badrummet och åt i morse hela 400 gram VoH! Det tog en halv evighet, men oj vad nöjda de var! ;)
 
Någon särskild som nästlat sig in i hjärtat ännu?
Alltså, jovars, men än så länge handlar det ju om icke logiska reaktioner på hur de utvecklas - de som redan tar kontakt på eget initiativ. Men det kommer ju alla att göra om några dagar! Försöker att hålla öppet hjärta ett tag till! (Alla är fantastiska, jag fattar inte hur jag ska kunna bestämma mig för bara en eller två! :( )
 
Alltså, jovars, men än så länge handlar det ju om icke logiska reaktioner på hur de utvecklas - de som redan tar kontakt på eget initiativ. Men det kommer ju alla att göra om några dagar! Försöker att hålla öppet hjärta ett tag till! (Alla är fantastiska, jag fattar inte hur jag ska kunna bestämma mig för bara en eller två! :( )
Det kommer - var du lugn :)
Jag hade ju bestämt mig för en tik i förra kullen, men Skalman nästlade in sig mer och mer tills jag till slut fick ta en riktigt funderare på om jag inte kunde tänka mig en hane istället :D Det fanns en anledning till att han var otingad längst tid, och mest hade jag intressenter från utlandet och jag tvekade på om jag ville exportera honom :p
Samtidigt gjorde jag en tidigare valpköpare lycklig som då fick köpa tiken jag hade tänkt ha kvar - så nu har hon två från mig :)
 
Ja, det ser jättefint ut och hon hänger med på skogspromenaderna som om inget hänt! Vi verkar ha ridit ut den stormen, så nu väntar jag bara på nästa tänkbara katastrof! :D
Polly får lappsjuka efter två veckor med bebisarna och vill då gärna hänga med på rejäla turer. Synd bara att hon får en sådan enormt hängande mjölkbar, så tuttarna är ivägen på vissa ställen :meh:
Dock hålls hon enbart på koppelpromenader nu av andra skäl, men annars hade hon gärna kutar runt och lekt som vanligt :)
 
Jag kan trösta alla suktande med att jag har fler hem än vad jag vill sälja valpar redan :p

Och idag har de små vandrat ut ur valprummet och utforskat vardagsrummet. Karla höll ett öga på Ale och bröderna satt på sin kant och kikade på när ungarna spatserade runt och klantade sig.
 
Idag nöjde de sig inte med att vara i badrummet längre. Ut och spatsera i vardagsrummet skulle de minsann! Duktiga flocken höll sig på sin kant när småglinen gick på upptäcksfärd, även om det var nyfikna blickar från båda läger.

21753255_10155104265708666_8159981297760513729_o.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp