kartläggning av elev

V

vickis-pajala

med risk för att detta blir en roman..............

i förra veckan var jag med äldsta dotter på utvecklingssamtal i och med att hon har bekymmer med matten och engelskan i skolan så ska givetvis åtgärdsprogramm upprättas för att hon ska få den hjälpen hon behöver.

under detta samtal togs även upp att skolan vill göra en kartläggning av dotter i fall det finns andra bekymmer i andra ämnen,

men även om jag nu var lite frågvis så fick jag inte riktigt svar på frågan vad denna kartläggning skulle resultera i

något avvikande svar om hjälp i sjunde klass men det känns ju lite avlägset i och med att hon går i 6:an

sedan har jag läst på lite på googel om va detta innebär men vart inte så mycket klokare

så nu frågar jag ju er kloka bukefolket finns det någon förälder som kan berätta om sina erfarenhetr kring detta och var resultatet blev och även vilken hjälp.

// vickis som ska gå och laga middag
 
Sv: kartläggning av elev

En kartläggning låter bra, som att skolan verkligen vill göra sitt bästa för att hjälpa. Då försöker de se på alla skolämnen, hur det går och hur hon ligger till gentemot målen. Upptäcker de tex fler luckor kanske det kan bli aktuellt med specialhjälp, extra stöd eller så. Och jag tycker inte alls det låter långt bort med stöd i år 7 om hon går i år 6 nu.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 396
Senast: Zewz
·
Övr. Barn Med tanke på kommentarer i mina trådar om filmvisning för högstadiebarn...
2
Svar
39
· Visningar
4 375
Senast: Badger
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 355
Senast: Killaloe
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 105
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp