Kasta med kastspö mot människor? Straffbart?

Kan ja, men det är ändå mer sällan det är så att man har exklusiv fiskerätt när det är flera stugor runt samma vatten
 
Kan ja, men det är ändå mer sällan det är så att man har exklusiv fiskerätt när det är flera stugor runt samma vatten
Min erfarenhet är tvärt om mot din i detta fallet.
Men det kan ju vara regionala skillnader.

Den situation som jag har mest erfarenhet av är där normalstora tomter ligger bredvid varandra längs stranden och alla har en liten bit vatten utanför strandkanten som tillhör tomten, med fiskerätt och allt.
 
Så är det här också, men fiskerätten är inte exklusiv på så vis att det är totalförbud för andra att fiska.
 
Är det bara jag som anser att det är helt ointressant om ungen får fiska där eller inte? Det är väl helt jävla idiotiskt att stå och kasta emot folk/hundar som badar. Oavsett om det är krok på linan eller inte. DET borde till och med föräldrarna fatta!
 
KL
Sätt upp en skylt där ni helt sonika skriver att fiske in på ert område- pil eller förklaring var det gäller- är inte tillåtet och överträdelse beivras med konfiskering av fiskeutrustning och polisanmälan. Tala om för grannarna/hyresgästerna att ni satt upp en sådan skylt och ni menar allvar med den.

Är så trött på föräldrar som tycker det är viktigare att skydda sina slynglar till ungar än ta sitt ansvar som förälder och faktiskt både se till att dom inte gör idiotgrejjer och sen faktiskt tillrättavisa och bestraffa puckat beteende!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 469
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp