Bukefalos 28 år!

kastrera hanhund

B

blindmelon

Vad kostar det ungefär att kastrera en hanhund ? Någon som gjort det och isåfall, blev din hund förändrad i personligheten efter det ?
 
Sv: kastrera hanhund

Får man fråga varför du ska kastrera ?

Nej min hund ändrades inte ett dugg, mer än han hade lättare att lägga på sig lite "ull" runt magen ;)
 
Sv: kastrera hanhund

min hane kastrerades när han var 1,5 år och det kostade 2500. nu är han 5 år och hans personlighet har väl inte förändrats såå mycket, han är sprallig och har mkt motor fortfarande. tyvärr blir han fegare och fegare för varje år. MEN, han kan inte umgås med alla andra hundar längre. det är ett jäkla dominerande HELA tiden, ibland kan han inte ens ta ett steg innan han ska tryckas till. en del hundar blir störtförälskade i honom och då är det ett konstant uppvaktande istället, men det är lika jobbigt för stackars loke.

mitt råd är att inte kastrera annat än som sista utväg.
 
Sv: kastrera hanhund

Min hund blev piggare, gladare, mer samarbetsvillig, lekfullare, och tryggare. Han fick också ökad matlust, och kanske på grund av detta bättre päls och allmän hälsa. Han började också kunna umgås på ett normalt sätt med andra hundar, både hanar och tikar. Jag har inte märkt att någon hund behandlat honom annorlunda efter ingreppet. Han var tre år när det gjordes.
 
Sv: kastrera hanhund

jag har tyvärr ingen prisuppgift på de för de va mamma som
betalade när våran blandis pojke blev av med nötterna. .

det har skett en stor förändring må jag säja !
han har blivit mkt lugnare, inte lika aggressiv, inte lika vaktig.
han blev ganska tjock snabbt, la på sig som attans. mitt upp
i alltihopa så hoppar hans höft urled. stackarn! så han blev lite
rund ett tag. lr han är de..menär en go vov för de ;D
 
Sv: kastrera hanhund

Min hund kastrerades när han var 5 för vi fick hem en tik. Han ändrades inte till och börja med men efter nån månad så märkte jag att han blivit mycket latare, mindre sammarbetsvillig, ökad matlust (han åt bra innan) och gick upp i vikt. Träna lydnad är ingen höjdare längre då han bara är ute efter godis och inte koncentrerar sig på vad han ska göra. Tränar jag utan så "dör" han. För hundarnas del under löp så vad det ett bra beslut men annars är jag inte jättenöjd.

Det kostade ca 3000:-
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 400
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
742
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 365
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 463
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp