Bukefalos 28 år!

Kastrera kanin?

fejko

Trådstartare
Efter att vi tog in kaninen i huset pga ny katt blev han väldigt social, men tyvärr också väldigt pilsk :crazy:
Vi funderar nu på att kastrera honom. Han är 1.5 år. Kan det förstöra hans för övrigt trevliga personlighet?
 
Efter att vi tog in kaninen i huset pga ny katt blev han väldigt social, men tyvärr också väldigt pilsk :crazy:
Vi funderar nu på att kastrera honom. Han är 1.5 år. Kan det förstöra hans för övrigt trevliga personlighet?
Det brukar inte förstöra deras sätt alls, däremot lugnare. Men såklart kan man aldrig garantera det. Det kan vara ganska skönt för honom att slippa hormonerna om han ändå inte får para. :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 605
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 187
Senast: Stinaelin
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp