Bukefalos 28 år!

Kastrera när?

fjolltroll

Trådstartare
Jag har en liten Ragdolltjej som jag tänkte kastrera. Vid vilken ålder kan man tidigast kastrera? Skulle vilja få det gjort innan det börjar bli vår och varmt.
 
Sv: Kastrera när?

Vissa veterinärer kastrerar redan vid 12 v, vissa inte förrän efter 6 månader. Så det beror på veterinären skulle jag vilja säga. Katten ifråga kan oftast kastreras från 12 v (dock ganska nytt i Sverige och inte helt vedertaget hos alla) och uppåt om dom är i bra skick.
 
Sv: Kastrera när?

Okej! Tack. Då får jag ringa och kolla med veterinären vad dom säger.

Grattis förresten. Ser att du fyller år idag.
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 639
Senast: JohannaB
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 460
Senast: SaraXX
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 508
Senast: Rhinos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp