Kastrering,kostnad osv?

charmant

Trådstartare
Fick hem en ny häst i dag som ska kastreras i dagarna.Vad går det på ungefär och hur länge är det box vila efteråt och så?Vill veta allt man bör tänka på osv.Tacksam för svar?
 
När vi kastrerade en av våra shettisar kostade det 1500 kr. Och han var nog inte i box mer än en dag. Men sen efter det fick han ändå inte gå med stona utan i en egen hage förrän efter ett tag. Detta för att veterinären sa att de kan ha kvar spermie.
Själva proceduren gick fort. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 834
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 637
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp