Bukefalos 28 år!

Kastrering,kostnad osv?

charmant

Trådstartare
Fick hem en ny häst i dag som ska kastreras i dagarna.Vad går det på ungefär och hur länge är det box vila efteråt och så?Vill veta allt man bör tänka på osv.Tacksam för svar?
 
När vi kastrerade en av våra shettisar kostade det 1500 kr. Och han var nog inte i box mer än en dag. Men sen efter det fick han ändå inte gå med stona utan i en egen hage förrän efter ett tag. Detta för att veterinären sa att de kan ha kvar spermie.
Själva proceduren gick fort. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
156
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
8
· Visningar
398
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 685
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp