Katie Price färgade sin häst rosa – djurvänner rasar

Glamourmodellen Katie Price, 37 färgade sin häst rosa och rakade hjärtan i pälsen.
Det uppskattades inte av den internationella djurrättsorganisationen PETA, skriver The Mirror.
– Hästar är smarta, komplexa djur, inte ägodelar, säger PETA-chefen Mimi Bekhechi. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22717196.ab
 
Så länge färgen är giftfri och inte gav hästen några bekymmer så ser jag inte problemet när det handlar om reklam. Jag hade nog reagerat om hon alltid hade hästen rosa, då känns det ju lite smått udda. Men som engångsgrej.. vem bryr sig? Jag menar, de målade ju prickar på Pippis häst inför varje inspelning.

Apropå att raka grejer på rumpan så skadar väl inte det alls. Hade jag haft lite talang så hade jag också gjort det när hästen ändå ska klippas inför vintern.
 
Förstod inte heller hur det där med klippningen, eller att "karva in" som peta enligt journalisterna kallar det, upprörde folket.
För övrigt trodde jag också att Katie var helt ut ur kändisbilden vid det här laget, men tydligen inte :cautious:
Klippningen kan säkert upprört personer som egentligen inte är rena hästmänniskor kanske? De vet helt enkelt inte bättre och hänger då på drevet?
 
Jag har klippt stjärnor och hjärtan på min och kompisens hästar. Hade inte minsta tanke på att det skulle vara elakt mot hästen. De brydde sig inte alls vad jag kunde se. Det var ganska sött iaf! :love:
 
Kom igen, förgiftning och allergiska reaktioner (från artikeln)? Men tänk om hon kanske kollat upp det före färgningen då? Tror inte det var målarfärg till huset som användes precis :P
 
Jag har aldrig rakat mina hästar, tycker det är onödigt. Så jag tycker att det Katie price gjorde var dumt...och det tycker jag om alla som färgar sina hästar. Dock är detta min åsikt och andra ksk tycker tvärtom, men enligt mig bör man låta pälsen vara
 
Jag har aldrig rakat mina hästar, tycker det är onödigt. Så jag tycker att det Katie price gjorde var dumt...och det tycker jag om alla som färgar sina hästar. Dock är detta min åsikt och andra ksk tycker tvärtom, men enligt mig bör man låta pälsen vara

Ja men det får man gärna tycka. Jag skulle aldrig klä ut min hund i diverse kläder liknande skinnjacka eller så. Täcke på kall hund är självklart men tyllkjolar och sådant går fetbort. Hundar känner jag har ett annat medvetande om detta också än vad en häst har.

Men, jag tror inte att en häst lider av att bli färgad och klippt i mönster. Det är skillnaden.
 
Eftersom att det är lite av ett guilty pleasure för mig att se på hennes gamla realityserier på youtube, så känner jag mig manad att säga: NEJ NEJ, inte ute ur bilden. Hon vann Celebrity Big Brother 2015, ger ut böcker hit och dit och har haft en väldigt offentlig otrohetsskandal under de senaste åren. Så hon fortsätter väl lite i samma stil som alltid med visst bibehållet intresse från media.

Nu känner jag mig lite skamsen och smutsig som kommit ut gällande sånt här.
Aah...kanske bara jag som varit lite dålig på att följa med i kändismedian senaste åren :D
...och jo, det återstår väl bara för dig att ta fram skämskudden nu :p;)
Klippningen kan säkert upprört personer som egentligen inte är rena hästmänniskor kanske? De vet helt enkelt inte bättre och hänger då på drevet?
Joo, det är säkert en del av sanningen, plus att skvallermedia blåser på underifrån också. Har PETA dessutom uttryckt det som "karva" så låter det ju dessutom så mycket mera brutalt än klippa/raka. Så bör man ju kanske minnas att det i drevet också kan rymmas med sådana som tycker att man inte ska hålla sig med husdjur öht.
 
PETAs målsättning är att alla människor skall bli veganer o att inga djur skall kunna ägas. För några år sedan bedrev dom en kampanj för att produkten Jägermeister skulle byta namn.
 
Joo, det är säkert en del av sanningen, plus att skvallermedia blåser på underifrån också. Har PETA dessutom uttryckt det som "karva" så låter det ju dessutom så mycket mera brutalt än klippa/raka. Så bör man ju kanske minnas att det i drevet också kan rymmas med sådana som tycker att man inte ska hålla sig med husdjur öht.

"Carving" är korrekt bruk av ordet, det heter så när man rakar mönster i hår även på människa. Översättningen till svenska har möjligen(?) fallerat, men det säger knappast något om PETA...
 
@Monstermom
Ah, okej, det visste jag inte, så den missen står på mig och eventuellt översättningen. Jag tänkte bara om det var så att PETA medvetet använt ett "grövre" ord för att få det att låta värre, men så behöver det ju inte vara nu då.
 
Joo, det är säkert en del av sanningen, plus att skvallermedia blåser på underifrån också. Har PETA dessutom uttryckt det som "karva" så låter det ju dessutom så mycket mera brutalt än klippa/raka. Så bör man ju kanske minnas att det i drevet också kan rymmas med sådana som tycker att man inte ska hålla sig med husdjur öht.
Media överdriver alltid, så det man läser på media ska man ta med en nypa salt, vilket dock inte många gör. Oh ja, drevet kan bestå av alla olika typer, inget utesluter det andra. Lite trist men men... så länge inte djuren lider ser jag ingen fara med något.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Äsch. Mer mönster åt hästarna! Nästa år ska jag göra dessa

572aa176bea7be8c72eb79d9181f5946_jmc.jpg

6fab7cad24480d9a14ff0be03527610e_07-link.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp