Katt med ögon problem

Rotterö

Trådstartare
Min dotters katt , Han har varit försvunnen i 3 veckor .
Nu i kväll kom han hem. Tovig ,sårig , Luktade sump mark.
Men ögonen fungerade inte riktigt. De undre ögonlocken blinkar . Men de försvinner så sakta. Så nästa blink lika dant . Hon skall ringa vet i morgon .
Någon som kan något .
 
Sv: Katt med ögon problem

Du menar inte tredje ögonlocket? Det brukar "hänga" fram när katten är i dåligt skick, t ex som er kisse eller hos en katt med mycket mask. Det är i sig inget farligt.

Men du kanske avser det undre ögonlocket och då har jag svårt att föreställa mig hur det skulle se ut. Kanske har katten ont i ögonen och blinkar knipande?
 
Sv: Katt med ögon problem

Du menar inte tredje ögonlocket? Det brukar "hänga" fram när katten är i dåligt skick, t ex som er kisse eller hos en katt med mycket mask. Det är i sig inget farligt.

Men du kanske avser det undre ögonlocket och då har jag svårt att föreställa mig hur det skulle se ut. Kanske har katten ont i ögonen och blinkar knipande?
Dom är hos vet nu.
Kan vara så att han är i dåligt skick , Har ju varit borta i 3 veckor , Dom trodde han va död.
Så nu blir det kastrerig rakning o ögon koll
 
Sv: Katt med ögon problem

Nu är katten kastrerad, fixad i pälsen alla tovor borta. Vet trodde på att han hade mask. Så en spruta avmaskning.
Hoppas han blir ok
Så hoppas denne lille kisse inte sticker så långt bort. Tur dom bor på landet . Inga bilar bara djur o folk .
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp