Bukefalos 28 år!

Katt med svullen underläpp.

FadeAway

Trådstartare
Han är svullen i läppen under de små tänderna i underkäken. Han är ca ett år och kastrat. Är inte öm eller allmänt påverkad. Ser om man kollar på hon om ut som han har lite pussmun men tar man upp överläpparna så ser han svullen ut.
Tandköttet är inte svullet. Han är innekatt som går ut i koppel i bland.
Nån som känner igen symptomen?
 
Sv: Katt med svullen underläpp.

Vi ringde telefonvet. som tyckte att vi skulle avvakta.
I morgon bokar vi dock tid till honom.
Finns inga sår eller dylikt.
 
Sv: Katt med svullen underläpp.

Jag har kollat på bilder på det men det är ingen direkt likhet jag kan se :crazy:
 
Sv: Katt med svullen underläpp.

Tycker att han har blivit bättre men vi har tid vid kvart över nio :)
 
Sv: Katt med svullen underläpp.

Han kanske har blivit stucken av någon insekt? Min katt blev jättesvullen i överläppen när hon försökte äta humla.
 
Sv: Katt med svullen underläpp.

Fast han är en innekatt och jag har inte sett några insekter inne.
Vet tyckte inte att det var nått anmärkningsvärt och ansåg att vi avvaktar en vecka och blir det större så får vi komma in och ta ett vävnadsprov.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Katthälsa En kompis till mig hörde av sig nyss. Hennes britt ligger inlagd och veterinären vet inte riktigt vad som är fel. Fick tillåtelse att...
2
Svar
26
· Visningar
3 663
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp