Bukefalos 28 år!

Katt med väldigt mycket tovor i pälsen.

Sv: Katt med väldigt mycket tovor i pälsen.

Jag har ringt och frågat en veterinär vad det kostar att klipa katten 1000kr, Dom söver den

Ring runt och kolla andra veterinärer. Vi var med en fullständigt hel tovad hittekatt till en vet, han "sövde" den och rakade och det kostade några hundra har jag för mig men absolut inga 1000 kr.
 
Sv: Katt med väldigt mycket tovor i pälsen.

Ha ha det har du ju rätt i.:)
Nu verkar den här kissen vara väldigt dålig på att tvätta sig då jag inte sett honom slicka sig en enda gång.
Men det är nog förståligt då kissen luktar olja efter att ha varit mkt runt gamla bilar o i garage hos förra ägaren.
Så så fort tovorna är borta blir det ett bad.


MVH
 
Sv: Katt med väldigt mycket tovor i pälsen.

Fukt under en tovad päls kan leda till en massa elände för katten. Hittekatten vi var och klippte hade som en hel tovad fäll på kroppen och under den var det sår :cry:

Mindre tovor= kamma, borsta och klipp dem om det inte går att få bort. Större eller många tovor= raka bort allt helst hos en vet. som kan ge lugnande. Om inte katten är lätt att hantera förstås och man vet hur man gör, då kan man försöka raka dem själv.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Min långhåriga katt (Norsk Skogkatt) får väldigt sällan (om ens någonsin) tovor i sin fantastiska päls, utom på magen, just där hon blev...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 965
Senast: krek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp