Katt till Finland

S

Stoppard

Är det någon som VET vad som gäller
när man ska ta in en katt till Finland
från Sverige? Den ska inte tillbaka.
 
Jag har precis frågat en uppfödare i Finland, som skickar mycket katter över gränsen åt båda hållen. Får se om någon annan hinner svara innan...
 
Om den inte ska tillbaka behöver den inte rabiesvaccineras iaf.......det var väl det du frågade om?
 
Fram till oktober kommer man kunna ta in katter i Finland utan några papper alls. I oktober kommer de nya reglerna med kattpass och rabiesvaccination börja gälla, detta eftersom kattpassen är försenade. Att ta in katt för försäljning, om katten redan är såld till en finsk köpare, kommer inte innebära några problem.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: dobbis
·
Samhälle Sverige har ju börjat evakuera svenskar (och andra nordbor) från Israel.... Men vem betalar för denna evakuering. Går den på det...
14 15 16
Svar
301
· Visningar
14 635
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp